De tweede schooldag - Reisverslag uit Wichita Falls, Verenigde Staten van Fam Musters - WaarBenJij.nu De tweede schooldag - Reisverslag uit Wichita Falls, Verenigde Staten van Fam Musters - WaarBenJij.nu

De tweede schooldag

Door: Anke Musters

Blijf op de hoogte en volg Fam

27 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Wichita Falls

Kwart voor twee. Ik rij met enigszins lood in de schoenen naar Rider High. Zou Jans een betere dag gehad hebben, zal ze wat op weg geholpen zijn?
14.15 nog steeds geen Jans. Op tijd in het zwembad liggen gaat niet meer lukken....daar is ze. Gelukkig haar gezicht staat iets vrolijker dan gisteren. Hoe was de dag vraag ik haar. Het ging wel...ik heb in ieder geval niet alleen gegeten. Een jongen die ook bij haar in het zwemteam zit is ook alleen en sluit bij haar aan. Gelukkig. De juf van Fashion is ook erg betrokken. Ze maakt zich zorgen om ons Janneke en stelt Janneke op haar gemak.
De meester van biologie is grappig. Ze heeft geen hulp gekregen maar wel een test gemaakt voor wiskunde. Daarom zo laat uit school. Wel een briefje gekregen dus geen straf.....toppertje!!!
14.31 bij het zwembad. Niet slecht.
Terug naar huis. Pat haalt Gijs en Marijn op. Dat scheelt mij weer een ritje.
16.00 Janneke ophalen. Ze komt enthousiast uit de training. Toch gelukt in een 1 meter diep bad. Ze zat in het groepje bij de snelle zwemmers. ZWARE TRAINING JOH.....hier geniet ze van.
Thuis gekomen gauw eten maken. Ondertussen zijn Gijs en Marijn thuis en hebben een leuke dag gehad. Pat haalt Tijn ondertussen van Football. Janneke en ik rijden om 17.45 weer naar het zwembad...parentmeeting. Weer alle regels doornemen....wat kun je toch druk zijn met regels. Heel belangrijk sponsoring. Hier leven ze van. Iedereen wordt ingezet om geld op te halen. Hier moeten we nog even aan wennen. We luisteren netjes en zakken wat onderuit....hier bemoeien we ons nog niet mee.
Pat gaat ondertussen op pad voor auto's. Nog geen toppertjes gevonden. Al met al een goede dag. Ook voor mij. Niet teveel op en neer gereden van hot naar haar. Mijn taken als huisvrouw goed volbracht (je moet jezelf af en toe een schouderklopje geven) en heerlijk een uurtje met mijn vriendinnetje Naomi zitten kletsen. Zo ver weg maar toch zo dichtbij. Het was weer met een lach en traan maar dat maakt de dag weer goed. Ook nog even met mijn broertje op de skype en ik was weer opgeladen.
Al met al een goede dag...we mogen niet klagen.

• 27 Augustus 2014 - 08:23

Martha:

Ah.. klinkt alweer wat positiever. Gelukkig maar!
    Wat een avontuur! We bespreken regelmatig jullie avonturen met elkaar. Wat fijn dat we jullie zo goed kunnen volgen!
    Veel succes met wennen aan ....alles!
    Lfs van ons allemaal.

• 27 Augustus 2014 - 08:44

Naomi:

Fijn te horen dat Jans haar dag toch wat positiever is verlopen dan de 1e!!
    Super dat skypen! Tot snel.......
    Dikke tût

• 27 Augustus 2014 - 09:30

Tine Jos:

Lieve allemaal. Fijn om te horen dat de tweede schooldag beter is verlopen. Voor Janneke zeker. Alle begin is moeilijk. Hebben van Janneke ook een reactie gekregen. Heel veel succes.

We denken aan jullie. Liefs en knuffels Jos Tine

• 27 Augustus 2014 - 09:43

Andre:

Langzaam maar zeker begint het te wennen aan de nieuwe omgeving en omstandigheden. Alles komt goed. Zo knap en mooi hoe je het verloop van de dag omschrijft. Groeten aan allen.

• 27 Augustus 2014 - 11:24

Andy:

Jeetje wat een indrukken en ervaringen voor jullie allemaal! Pff Petje af voor hoe jullie je hier doorheen slaan! Over een tijdje kijk je heel anders terug op de ze week en lachen jullie er hopelijk allemaal om. Fijn dat Janneke deze tweede dag wat plezieriger beleefd heeft. Ze is een KANJER, en jij ook Anke!
    Erg leuk om te lezen en zo van jullie ervaringen op de hoogte te blijven.
    Heel veel sterkte en succes voor de rest deze eerste week. Groetjes, Andy

• 27 Augustus 2014 - 17:24

Paul Daan Jop Lot Nik:

Pffft, gelukkig, dat gaat al de goede kant op!
    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

• 27 Augustus 2014 - 19:51

Jos Maaike Jort Famke:

Fijn om te lezen dat dag 2 alweer wat beter is gegaan. Op naar dag 3 en dan op naar het weekend, lekker even met de familie. Liefs jos maaike jort en natuurlijk weer een dikke kus van famke voor jans.

• 27 Augustus 2014 - 20:45

Toos En Nol Musters:

Hoi Ank. Wij wensen jullie het allerbeste daar in Amerika .
    Wij vinden het leuk om dit allemaal te kunnen lezen.
    Zodoende blijven we ook een beetje op de hoogte van wat er allemaal in Amerika met de fam. gaan de is.
    Gr. uit Waalwijk.

• 27 Augustus 2014 - 22:33

Ans En Hennie:

Hallo allerliefste schatten.

We zijn erg blij met het positieve bericht over Janneke, dat wil niet zeggen dat we ook erg benieuwd zijn naar de belevingen van Tijn Gijs en Marijn, maar die berichten waren gisteren al goed. Ik had ook een beetje de hoop dat er in de klas van Janneke meer kinderen waren met deze ervaring. He He fijn met dit bericht. Ook mijn waardering voor jou Anke
    Heeeeeeeel veeeeeel groeten en dikke kus voor Patrick, Anke, Janneke, Tijn, Gijs en Marijn,
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

• 27 Augustus 2014 - 22:55

Monique En Piebe:

Wat leuk om jullie zo te kunnen volgen...maar wat een geregel en dan die schoolregels....pppppfff.
    Fijn om te lezen dat jullie je draai beginnen te vinden...ga er maar aanstaan, wij hebben er veel bewondering voor.
    Veel succes in Amerika.

Liefs Piebe, Monique, Stan en Tim.