Weekendje weg - Reisverslag uit Wichita Falls, Verenigde Staten van Fam Musters - WaarBenJij.nu Weekendje weg - Reisverslag uit Wichita Falls, Verenigde Staten van Fam Musters - WaarBenJij.nu

Weekendje weg

Door: Anke Musters

Blijf op de hoogte en volg Fam

01 September 2014 | Verenigde Staten, Wichita Falls

Na een heftige week van indrukken op school, teleurstellingen, onbegrip en tranen was het tijd voor een lekker weekendje op pad. Even geen school, even geen regels (nou een paar dan), gewoon even lekker niets.
Het weekend zijn we begonnen met een gezellig borreltje bij een Deens stel (Anne en Olle). Hun zoontje Marius zit bij Gijs en Marijn in de klas. Gijs was gaan spelen en we werden uitgenodigd om een gezellig borreltje te komen drinken. Heel het gezin mee. Kids in het zwembad en de jacuzzi en wij gezellig op de loungeset. Een aantal biertjes verder moeten we al concluderen dat we dit vaker moeten doen.....haha.....zijn wij niet vies van.
Het is dat de kinderen moe zijn en naar bed willen (rond 22.00 uur) anders waren we nog lang niet naar huis gegaan.....
Zaterdagochtend bepakt en bezakt naar Dallas. We hadden twee missies
1. Een auto kopen.
2. Naar Ikea een bureautje voor Janneke scoren.
Beide missies geslaagd..............op naar de camping. Door wat geringe voorbereiding had het bereiken van de camping een uurtje meer tijd in beslag genomen omdat we natuurlijk verkeerd waren gereden. Geen paniek....manlief heeft een prima richtingsgevoel en dat laat hem nooit in de steek, dus nu ook niet....pfffff gelukkig.
Een prachtige plek onder de bomen, water en elektriciteit...kamperen maar. Even vergeten dat kamperen met 40 graden 's nachts iets minder is.....heeeeeeeeeet. Bijna geen oog dichtgegaan. Pat Tijn en Gijs hebben gelukkig wel heerlijk geslapen. Zondag lekker de hele dag in het water gespeeld bij het meer en 's avonds uiteten in Denton.
Maandag een dagje extra vrij vanwege Labourday....op ons gemak gegeten ingepakt en naar huis. Patrick weer meteen op pad voor een pick-up truck en Janneke weer aan haar huiswerk ( met hulp van Maureen (de vrouw van een Nederlandse instructeur) die Engelse docent is). Het gewone leven gaat weer beginnen.
We zijn weer opgeladen voor een nieuwe week. Janneke heeft het nog steeds erg moeilijk. Met lood in haar schoenen begint ze aan haar 2de week. Hoop echt dat ze beetje bij beetje haar draai gaat vinden. Tijn heeft er zin in en Gijs en Marijn.....die gaan omdat ze moeten...school niks aan.

• 02 September 2014 - 08:59

Andy:

Heerlijk om even weg te zijn na zo'n heftige eerste week! Hoop dat Janneke op school snel een groepje meiden ontmoet bij wie ze aansluiting heeft.... Sterkte en veel succes deze week voor jullie allemaal! Groet, Andy en Paul

• 02 September 2014 - 09:30

Oma Ans En Opa Hennie:

Wat fijn om te vernemen, dat er sprake is van vooruitgang. We hadden daarop ook gehoopt en ook wel een beetje verwacht. Tijn noemde zijn school in ieder geval super leuk in een app-je.
    In ieder geval een goed weekend gehad. Verder het allerbeste en we horen wel

• 02 September 2014 - 10:33

Tine Jos:

Lieve allemaal.

Blij voor jullie dat het een fijn weekend is geweest. Uitgerust en op weg naar de 2e week. We denken aan Janneke, Tijn, Gijs en Marijn en hopen dat het met de medewerking van de school wat beter gaat. Knuffel voor de mannen en succes.
    Liefs uit Den Dungen
    Tine Jos

• 02 September 2014 - 14:38

Jos Maaike Jort Famke:

Hoi lieverds,

Heerlijk zo'n lang weekend. Lekker even helemaal weg, blij om te lezen dat jullie hebben genoten.
    Nu weer naar school, we duimen voor jullie dat het deze week wat beter gaat.

Kus van ons allemaal

• 02 September 2014 - 18:20

Andre:

Een borrel bij gezellige mensen is de juiste start voor een heerlijk weekend. Mooi dat de missies geslaagd zijn. Vol goede moed de nieuwe (mogelijk weer verassende) week in. Succes met het 'wennen aan'.
    Dikke knuffel,
    Andre

• 04 September 2014 - 11:34

Naomi:

he lieverds,

Klinkt als een goed weekend... en ik zag op facebook al een echte all american pick-up truck voorbij komen....
    Zoals Mare altijd zegt school is nooit echt leuk maar ik hoop dat het lood snel uit de schoenen verdwijnt zodat jullie wat meer kunnen genieten ook van school.

dikke tût

• 05 September 2014 - 23:30

Paul Daan Jop Lot Nik:

Een beetje een late reactie, maar we leven zo mee! Jop vindt school ook een noodzakelijk kwaad: SAAI! Lot wil alles super goed doen en Nik vindt het wel prima. Goh, lijken toch meer op jullie kids dan we dachten ;-)
    Maar zonder gekheid, we hopen zo dat iedereen zich heel snel prettig en gelukkig voelt! Daarom sturen we even wat extra dikke kussen: XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

• 10 September 2014 - 16:20

Taekje:

Hoooiiiiii!

Echt leuk om alles even te lezen. Zet em op hoor!
    Laat ze een poepie ruiken!

liefs