Back to normal - Reisverslag uit Wichita Falls, Verenigde Staten van Fam Musters - WaarBenJij.nu Back to normal - Reisverslag uit Wichita Falls, Verenigde Staten van Fam Musters - WaarBenJij.nu

Back to normal

Door: Anke Musters

Blijf op de hoogte en volg Fam

04 November 2014 | Verenigde Staten, Wichita Falls

Back to normal ...ik weet bijna niet meer wat dat is. Donderdag is het 3 maanden geleden dat we voet hebben gezet op Amerikaans grondgebied. Ik weet niet wat Columbus dacht na drie maanden maar ik denk regelmatig dat ik ver terug in de tijd ben gegaan.
Ik moet zeggen dat de gezondheidszorg hier top is. Misschien niet altijd toegankelijk omdat het internet hier dan weer niet goed tot ontwikkeling is gekomen maar als je op zoek bent naar de juiste zorg dan zit je hier goed.
Na de allergische reactie op de medicijnen afgelopen donderdag gaat het nu goed met Tijn. Hij is actief, vrolijk, vervelend voor broers en zus en heel blij dat hij vandaag weer naar school mocht. Nog wel rustig aan met sporten en nog een week extra medicijnen. De uroloog blijft alle symptomen vreemd vinden en niet passend bij een kind als Tijn. Hopelijk stuurt hij ons voor een second opinion naar het kinderziekenhuis in Fort Worth. Zij hebben toch meer ervaring met kinderen en kunnen misschien de oorzaak helder krijgen. Maandag 10 november moeten we nog een keer terug voor controle. Dan bespreken we het vervolgplan.
Ondertussen is Marijn thuis met weer een oorontsteking maar die is gelukkig niet heel ziek dus we kunnen thuis flink aan de slag met Nederlands en Rekenen. Hard nodig want ik heb het idee dat ze op school soms wat aan hun lot worden overgelaten.
Het afgelopen weekend stond geheel in het teken van Halloween. Op vrijdag hebben we Halloween gevierd met de kinderen. Samen met een aantal andere Nederlandse gezinnen zijn we door onze, helaas schamper, versierde wijk gelopen. De kinderen hebben hun zakken ruimschoots kunnen vullen. Er waren veel arme kinderen in onze wijk. Ze werden door hun ouders in pick-up trucks van huis naar huis gereden om een zakken te vullen. Onze ingang van het het huis was behoorlijk eng. Terwijl Janneke en Tirza snoepjes uitdeelde stonden Tijn (als eng spook) en Marius (als onthoofd persoon) te wachten tot ze omdraaide. En onverwachtse beweging of schreeuw bracht menig kind aan het huilen en alsof het nog niet eng genoeg was kwam bij het aflopen van het pad ook Gijs nog uit het gras omhoog. Echt erg komisch om te zien.....Ondertussen genoten de ouders van een hapje en drankje in onze keuken. Een niet geplande spontane borrel....erg gezellig en weer veel te laat....voor de kinderen dan.
Zaterdagavond een Nederlandse Halloween voor de volwassenen. Bij aankomst moesten we eerst een spel doen. Met de auto op zoek naar logo's van bedrijven, foto maken van dit logo, een woord vormen en een slagzin. De stemming zat er toen al meteen in......vooral omdat wij als twee oudere vrouwen op pad worden gestuurd met een jonge student. Hoe ouder hoe gekker zal hij wel gedacht hebben.
Zondag een lekker dagje met het gezin. Wandelen door het park, bezoekje aan een natuurmuseum en lekker even uiteten. Genoeg energie voor een nieuwe week.

• 04 November 2014 - 21:01

Tine Jos:

Lieve allemaal. Krijg net je app binnen dat Marijn nog thuis is. Het blijft toch nog een ziekenboeg. Heel veel beterschap. Maar Tijn mag weer naar school een beetje ritme. We wachten af wat er volgende week in het ziekenhuis wordt besproken. We skypen en sturen vaak een app. Knuffels en liefs voor allemaal.
    Groetjes uit Den Dungen Tine Jos

• 04 November 2014 - 22:20

Paul Daan Jop Lot Nik:

Fijn om goed nieuws te lezen en leuk om zo op de hoogte te blijven! Ver weg, maar toch dichtbij <3 !
    XXX

• 05 November 2014 - 09:40

Andre:

Na drie maanden mag het ook eindelijk wel eens de positieve kant op. Het is zo verdiend en jullie zo van harte gegund. Achtergelegen periode maar snel vergeten! Liefs voor allemaal en een knuf van Duf.

• 06 November 2014 - 11:19

Naomi:

Hallo lieverds,

Fijn te horen dat dat het beter gaat met Tijn en dat jullie toch langzaam aan redelijk ingeburgerd raken daar in Texas.. We skypen snel....

Dikke kus Naomi en rest