Kleine update - Reisverslag uit Wichita Falls, Verenigde Staten van Fam Musters - WaarBenJij.nu Kleine update - Reisverslag uit Wichita Falls, Verenigde Staten van Fam Musters - WaarBenJij.nu

Kleine update

Door: Anke Musters

Blijf op de hoogte en volg Fam

14 April 2016 | Verenigde Staten, Wichita Falls

Nee...ik heb geen spannende verhalen...geen ongelukken of rare dingen. Gewoon een kleine update.
Tijn is nog steeds thuis. Hij heeft nog erg veel hoofdpijn. Reflexen waren iets beter maar nog niet optimaal. Neuroloog vond het niet verantwoord om naar school te gaan. Nog een week rust en geen huiswerk maken..........oeps dat is balen. Gelukkig heeft opa Jos allerlei leuke therapieën bedacht om de dag door te komen.
- leuke tekening maken voor opa
- papieren hoedjes vouwen
- touwtjes aan elkaar knopen
Nog elke dag aan de wens van opa voldaan....je had het gezicht moeten zien van Tijn....LOL
Maandag weer terug naar de arts.

Gijs en Marijn hadden afgelopen zondag bij ons een afscheidsfeestje van een Duits vriendje georganiseerd. De kinderen uit de ESL (English as second language) klas waren welkom. Van de 15 kinderen waren er 9 plus de juf.
Een aantal Mexicaanse meisjes mochten niet komen omdat het feestje georganiseerd werd door een jongen......Tja......13 jaar.....levensgevaarlijk.......voor dat ze naar huis gaan zijn ze zwanger denk ik....maar goed lekker wegblijven. Andere kinderen hadden geen duidelijke reden...ach ja. 1 meisje kwam met haar vader. 5 uur lang hebben we opgescheept gezeten met deze man. Hij liet zijn dochter niet alleen bij ons achter. We voelde ons wel erg opgelaten en voelde ons verplicht om af en toe een praatje te maken. Wat een gedoe zeg. De kinderen die er waren hebben genoten. Een zwembad, ruimte om te spelen en eten in overvloed. Iets wat veel kinderen niet hebben.
Geen ongelukken dus een goede afsluiting van het weekend.

Afgelopen week hadden Gijs en Marijn weer een track meet. Marijn loopt de 800 meter, de 1600 en de 300 hordeloop. Hij heeft gisteren 2 gouden en 1 zilveren medaille in de wacht gesleept. In totaal heeft hij met alle track wedstrijden 10 gouden en 1 zilveren medaille gehaald. Gijs deed mee aan de 400 estafette. Goud met zijn team en de beste tijd van de school op de 400 meter. Wat een kanjers.

Afgelopen weekend hadden we op de basis een Äround the world Party". Alle 11 Navo landen hadden een stand waar ze eten en drank aanboden. Wij hadden worstenbroodjes, erwtensoep, frikandellen speciaal, ontbijtkoek, drop, beschuit met muisjes en Heineken bier. 2 dagen in de keuken gestaan om 400 worstenbroodjes te bakken. We hadden er wat teveel gemaakt dus de diepvries ligt nog lekker vol. Het was echt een geweldige opkomst en ieder land had flink uitgepakt. Na een grote hoeveelheid lekker eten draaide de DJ allerlei liedjes van de verschillende landen....bloed zweet en tranen en Brabant (Guus Meeuwis)....wij waren de enige die het leuk vonden geloof ik....haha. De Duitse apres ski muziek ging er goed in en de vogeltjesdans kent iedereen. Een top avond. Helaas kwam er vroeg een einde aan omdat we Janneke moesten halen van een feestje...we hadden nog wel tot in de kleine uurtjes door kunnen gaan.

Mijn ouders kennen ondertussen alle wegen en winkels in WF. Ze wandelen bijna elke dag een uurtje of 6 om vervolgens na het eten nog een rondje door de wijk te lopen. Jeetje wat een energie. Mijn huis is schoon, was elke dag in de kast...heerlijk die hulp. Helaas komt er alweer een einde aan. Maandag gaan ze weer terug naar Nederland. Wat zullen mijn broers, vrouwen, neefjes en nichtjes blij zijn....de oppas is terug.
Het plan was om komend weekend te gaan kamperen maar helaas gooit slecht weer roet in het eten (ja ook wij hebben soms slecht weer...grrrr). Was een leuke afsluiting geweest.

Vandaag weer een meeting van CASA....ik weet niet hoe dat tegenwoordig in Nederland gaat maar mij stoort het enorm. Van de 6 personen zaten er 4 continue "op" hun telefoon....nauwelijks deelname aan het gesprek......ik was van meer dingen op de hoogte dan de meeste van de deelnemers.....en ik ben maar vrijwilliger...vreemd.
Gisteren moest ik observeren bij een bezoekje van de ouders aan de kinderen.....kwam er niemand opdagen....oh ja we hebben het verzet naar vrijdag......thanks.....communicatie...ver te zoeken hier...grrrr
Oh ja en mijn zwangere dochter mag terug naar haar moeder na de bevalling....helaas geen tripje meer met het vliegtuig naar Houston...had al z'on vermoeden...het was erg stil. Ze beloven van alles maar uitvoeren.....NOT.

• 14 April 2016 - 20:14

André:

Ben benieuwd of jullie over negen maanden grootouders zijn geworden

• 18 April 2016 - 10:01

Martha:

Fijn om weer even op de hoogte te zijn. Sterkte voor Tijn. Wat naar. En vandaag gaan je ouders weer terug naar huis; dat zal vast wel weer even wennen zijn. Sterkte meid. liefs Martha