San Fransisco - Reisverslag uit Wichita Falls, Verenigde Staten van Fam Musters - WaarBenJij.nu San Fransisco - Reisverslag uit Wichita Falls, Verenigde Staten van Fam Musters - WaarBenJij.nu

San Fransisco

Door: Anke Musters

Blijf op de hoogte en volg Fam

02 Juni 2017 | Verenigde Staten, Wichita Falls

28 mei. Na een half dagje rijden komen we aan in het prachtige Lake Tahoe. Het ligt in the Sierra Nevada gebergte. Het is naast een geweldige zomerbestemming ook een geweldig skigebied. Wanneer we aankomen op de camping doen we al een kleine cultuurshock op. Het stadje leeft. Heel gezellig druk met restaurantjes en barretjes en natuurlijk mooie stranden. Aangekomen op de camping blijken we het laatste overgebleven, rockstar parking, plekje gekregen te hebben. We kijken op de doorgaande weg (heel gezellig) maar zitten wel vlakbij het strand (nog gezelliger). Wanneer we de fifth wheel hebben staan, lopen we even naar het strand. Op het strand de volgende shock…..gezelligheid, veel jeugd, muziek, lekker druk en hier en daar worden drankspelletjes gespeeld. Janneke en Tijn voelen zich al meteen op hun gemak. Jammer voor ze dat ze nog geen 21 zijn…..
Gijs en Marijn hadden op internet een plek gevonden waar ze konden cliff duiken. Het was een stukje rijden maar de moeite waard. Nou dat moeten we zien en misschien ook uitproberen. We moeten naar een klein meertje zuid van Lake Tahoe (Lake Andorra). Uiteindelijk hebben we het Lake nooit gevonden omdat we, bleek later, een afslag hadden gemist. We komen uiteindelijk wel bij een ander prachtig Lake maar niet zonder slag of stoot. Een smal bergweggetje, met vele gaten in de weg, tussen de loofbomen door waar auto’s elkaar niet kunnen passeren maar waar wel van 2 richtingen verkeer komt. Enigszins stressvol maar als een ervaren chauffeur wringt Patrick zich door het smalle weggetje. Gelukkig komen we op de terugweg minder verkeer tegen en verloopt het voorspoediger. Wanneer we een local spreken blijkt dat de weg tot voor twee weken terug nog onbegaanbaar was door de vele gaten in de weg. 70% was al gefixed…Wat een avontuur en wat adembenemend mooi.
29 mei. Inpakken en op naar Olema. Een piepklein dorpje een uurtje noord van San Francisco. Een rit van 3,5 uur die door de drukte op de weg bijna 6 uur duurt. Gelukkig hebben we voor drie nachten geboekt dus geen haast. De weg er naar toe is echt adembenemend mooi (US 50, US 80). Bergen, watervallen, bossen, hard stromende riviertjes tot een heuvelachtig landschap….
De camping is praktisch leeg. We hebben een prachtige plek. Even instaleren en op pad. Op een paar minuten afstand is een earthquake trail. Wat blijkt, wij overnachten gezellig een aantal nachten OP de San Andreas breuk….stond niet op de website van de camping……Nu maar hopen dat dat ding zich rustig houdt. Tijdens het lopen op de trail komen we op een plek waar in 1906 door een zware aardbeving een hek gebroken is en 20 feet verderop is geplaatst. Heel bijzonder om te ervaren en te lezen over de onrust die op dit plekje van de aarde zich afspeelt.
Terug op de camping lekker BBQen, fikkie stoken en marshmallows aan een stok. De temperatuur is fris in San Fransisco …een lange broek en trui is geen overbodige luxe.
30 mei. San Francisco. We beginnen de dag op ons gemak en tegen het eind van de ochtend rijden we via Highway 1 naar San Francisco. De weg er naar toe is al adembenemend mooi. Door bossen en langs de kustlijn elke keer word je weer verrast door de prachtige natuur van California. De eerste stop is de Golden Gate bridge. Vanaf het park aan de zuidkant van de brug kun je prachtige foto’s maken van de brug en de stad. Dan de stad in. Het blijkt niet echt druk te zijn dus we rijden net zoals we in New York deden lekker met de auto. Op veel plekken kunnen we gratis parkeren maar als we bij het centrum komen is de parkeergarage de best optie. Omdat we extra groot zijn mogen we dubbel betalen…tuurlijk…zucht. We lopen door China Town waar we lekker gaan lunchen. Door de straten van San Fransico door naar Pier 39 om daar van de kust te genieten en de zeeleeuwen die daar heerlijk op de houten vlonders liggen. Een waar schouwspel. De mannetjes hebben het druk met het beschermen van hun vrouwtjes en dat gaat niet zonder slag of stoot en zeker niet zonder geluid. De kinderen zijn er niet weg te slaan.
Het leuke van San Francisco is dat de stad op heuvels gebouwd is. Het geeft een heel speels en gezellig effect. We schrikken wel van de vele zwervers en net als New York is San Francisco een redelijk vieze stad. Gijs en Marijn genieten vooral van de vele dure auto’s die door de stad rijden. De hoeveelheid Tesla’s in de stad is ongelooflijk…mooie auto maar helaas nog niet betaalbaar voor de gewone man. Moeten de boys gewoon maar van dromen en naar kijken.
Tijn zijn enkel doet na een dag lopen flink pijn dus we besluiten terug te gaan en onderweg nog wat te gaan eten. Op de weg terug slaan we af in het dorpje San Rafael en komen terecht bij het restaurantje Sol Food (Porto Ricaans). Een erg sfeervol restaurant met heerlijk eten en verse Jus d’orange….heb ik in drie jaar Texas nog nergens in een restaurant kunnen drinken…jammie. We kunnen na een heerlijk diner terugkijken op een geweldige dag.
31 mei. Vandaag een dagje niets. Lekker uitslapen, laat ontbijten, wasje, wat aan de auto prutsen en genieten van het heerlijke weer. Aan het eind van de dag nog even naar de vuurtoren en het strand. De vuurtoren bleek dicht ( niet zo heel erg want je moest 300 treden naar beneden (eitje) maar ook weer 300 treden naar boven (bikkelen))…en het strand was gehuld in een dikke laag mist. Het was ook meteen tien graden kouder….brrrr. Toch was het zand van het strand warm en was het heel behaaglijk om aan het strand te zitten. De kinderen hebben wat aan de rand van de zee in de golven gesprongen. Er werd geadviseerd dit niet te doen want de onderstroom was erg sterk en de golven enorm. Toch even het avontuur opzoeken. Zal wel in de genen van papa zitten…
Na een heerlijke BBQ en een borreltje bij het vuur zijn we weer klaar voor de volgende stop. Up north…nog geen bestemming. We rijden tot we geen zin meer hebben.

• 02 Juni 2017 - 10:59

Tine-jos:

Goedemorgen allemaal. Weer een mooi vakantie verslag. Dat is genieten van de prachtige plaatsen die jullie tegen komen. Blijf genieten dan krijgen wij ook een een beetje vakantie gevoel.
    Hou ons op de hoogte.
    Knuffels voor allemaal Tine Jos

• 03 Juni 2017 - 14:00

Francien Van Dam:

Hallo allemaal,

Zojuist weer het reisverslag van jou Anke gelezen.
    Wat hebben jullie een prachtige afwisselende vakantie.
    Jullie en de kids zullen deze weken nooit vergeten en nog vaak herinneringen ophalen aan deze geweldige tijd.
    Geniet er nog van en wij kijken uit naar je volgende verslag.Daar genieten wij van.

Groetjes en een dikke kus.

Francien en Giel