De eerste schooldag - Reisverslag uit Wichita Falls, Verenigde Staten van Fam Musters - WaarBenJij.nu De eerste schooldag - Reisverslag uit Wichita Falls, Verenigde Staten van Fam Musters - WaarBenJij.nu

De eerste schooldag

Door: Anke Musters

Blijf op de hoogte en volg Fam

25 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Wichita Falls

Zondagavond 24 aug. Even lekker allemaal in de douche en spullen klaar zetten voor school. De rugtas tot de top gevuld. Hopelijk past de broodtrommel nog. Niet te laat naar bed.....om 23.00 uur spookt er nog van alles rond. Spannend hoor naar school.
25 augustus.....06.00...de wekker. Boterhammen smeren voor Gijs en Marijn. Janneke en Tijn doen dit zelf. Rond 07.10 in de auto met Janneke en Tijn. Pat gaat de eerste dag even mee. Het is enorm druk bij de scholen. We zetten Janneke als eerste af, in een zijstraatje, een kus en daar gaat ze....ze wordt door een oude dame met een stopbord op haar hoofd en in haar hand naar de overkant gebracht....Wat een omgedraaide wereld. Wij helpen ouderen de straat over, hier helpen ouderen de jeugd....voor de veiligheid.
Tijn komt er onderweg achter dat hij zijn rooster heeft vergeten terwijl hij dat net voor vertrek in zijn tas zou stoppen. Hij stapt relaxed de auto uit...ik ga het wel vragen....een kus en dan zijn ze allebei op weg....mijn tranen lopen langs mijn wangen, het bezorgde moedersyndroom neemt de overhand. Stoer z'on eerste dag alleen in een vreemd land, we zijn trots op ze!!!
Het is enorm druk bij de scholen. Terug naar huis om Gijs en Marijn op te halen. Ze staan klaar, de tafel is opgeruimd....07.55 in de auto naar de basis. Daar brengen we de kinderen wel naar de klas. Ze worden vandaag gekoppeld aan Betram een Deens jongetje waar ze de afgelopen weken veel mee hebben gespeeld. Ze moeten zich veilig voelen geeft de juf nog even aan....Een kus en dan zijn we kinderloos. Fenna en Rick brengen ook hun kinderen. Nog even naar de office om de ingevulde papieren in te leveren en dan is er koffie.....
Even met Fenna en Rick een kop koffie/thee drinken bij Starbucks.... ervaringen delen....09.30 de mannen aan het werk, wij nog even kletsen. Alleen....ik rij naar huis. Ook spannend want de weg is me ook niet helemaal duidelijk. Ik verdwaal echt regelmatig....
GELUKT....het is stil in huis, gauw de radio aan. De tranen komen. Ons nieuwe avontuur is begonnen. Het is geen vakantie meer, we gaan hier drie jaar wonen. Een benauwd gevoel bekruipt me maar ook een trots gevoel. Dit doen we toch maar weer met ons gezin en oh wat gaan we hier met allen veel van leren en hopelijk heel veel van genieten. Even mijn blog bijwerken, ben ik het kwijt. De tranen zijn op....terug naar de orde van de dag...boodschappen doen en om 14.00 uur Janneke op halen bij school en afzetten bij het zwembad. 15.30 Gijs en Marijn ophalen op school....15.30 Janneke ophalen bij het zwembad...ehh iets later dus want dat lukt me niet en dan Tijn om 16.45. Ik mag wel opschieten het is al bijna 11.00 uur....

  • 25 Augustus 2014 - 18:13

    Tine:

    Anke, dat wordt bijna een dagtaak van het halen en brengen naar school en tussendoor ook nog sporten. We hopen dat ze eerste dag goed zijn doorgekomen. De eerste indruk is belangrijk. We skypen gauw. Knuffels en groetjes Tine Jos xxxxxxxxx

  • 25 Augustus 2014 - 18:21

    Andre:

    Je beschrijft het beeldend. Als lezer zie je de film voor je ogen afspelen. Het is ook niet niks. Maar 300% zeker weten dat je het aankunt! Lieve groeten, Andre

  • 25 Augustus 2014 - 20:12

    Paul Daan Jop Lot Nik:

    Het kost ons moeite om onze tranen in bedwang te houden als we dit lezen, maar wij zijn verschrikkelijk trots op jullie!!! En we weten zeker dat het goed gaat komen! Zijn benieuwd hoe ze het vinden op school. Hou je taai en een hele dikke kus voor iedereen! X

  • 25 Augustus 2014 - 20:21

    Colette GERRIS:

    Spannend altijd weer de eerste schooldag en vooral in een vreemd land
    volgens mij gaat het helemaal goed komen
    succes de eerste week op school
    en leuk om alles zo weer te lezen
    Lieve Groetjes Colette

  • 25 Augustus 2014 - 21:02

    Jos Maaike Jort Famke:

    Hoi lieverds,

    Eindelijk we hebben jullie gevonden, ja op de Jhr. van Rijckevorselstraat zijn we niet zo snel.
    Eerste schooldag wat een ellende, ik weet het nog goed 3 jaar geleden, ook ik met dikke tranen in de auto op weg naar een leeg huis. Maar lieve allemaal jullie zijn stuk voor stuk toppertjes dus ik heb er alle vertrouwen in dat het helemaal gaat lukken vandaag.

    Dikke Kus voor iedereen


  • 26 Augustus 2014 - 08:06

    Lucienne Nicolai :

    Mooi geschreven Anke, en de tranen rolde over mijn wangen. Dat je het aan kunt weet ik zeker je bent een sterke vrouw, een volledige dagtaak lijkt het wel om de kids op en van school te halen. Ook fijn dat jullie alweer wat vrienden hebben gevonden. Komt wel goed schatje de tijd vliegt zomaar. Geniet van de ervaringen en van elkaar. Dikke kus Luc

  • 26 Augustus 2014 - 17:49

    Naomi:

    Lieve skat,
    Eindelijk met de hulp van een collega en Facebook terecht gekomen op jullie waarbenjij.nu weblog. Zie dat ik al heel wat verslagen gemist heb.
    Maar wat een emoties gaan er door mij heen bij het lezen van dit verslag! Was er even stil van en dat wil best wat zeggen in mijn geval. Terwijl ik dit berichtje schrijf krijg ik alweer een brok in mijn keel.....gebeurt me trouwens vaker de afgelopen maanden........
    Ik kan me volledig aansluiten bij Luc. Je kunt het, dat weten we en wij zullen je proberen te helpen waar we kunnen.
    Maar vooral genieten van alles en elkaar. En voordat je het weet is het 2015 en kunnen we samen bakkie doen bij Starbucks!
    Dikke tût ook voor Pat en de kids natuurlijk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Wichita Falls

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

30 Juli 2017

Naar HUIS

02 Juli 2017

Weer thuis

21 Juni 2017

Canada

16 Juni 2017

Eindelijk in Canada

12 Juni 2017

Weer op pad
Fam

Sinds 6 augustus 2014 zijn we met ons gezin naar Wichita Falls Texas USA verhuist. De komende drie jaar kun je onze dagelijkse beslommeringen, avonturen, belevenissen volgen.

Actief sinds 17 Aug. 2014
Verslag gelezen: 657
Totaal aantal bezoekers 159909

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: