Laatste nieuwtjes - Reisverslag uit Wichita Falls, Verenigde Staten van Fam Musters - WaarBenJij.nu Laatste nieuwtjes - Reisverslag uit Wichita Falls, Verenigde Staten van Fam Musters - WaarBenJij.nu

Laatste nieuwtjes

Door: Anke Musters

Blijf op de hoogte en volg Fam

21 Februari 2015 | Verenigde Staten, Wichita Falls

Weer een week voorbij en geen tijd gemaakt om een verhaaltje te schrijven. De weken vliegen voorbij met de dagelijkse dingen maar er zijn natuurlijk altijd weer leuke dingen te schrijven over dit bijzondere land.
Vandaag werd ik weer verrast door de post. Een kaartje met Thank you...leuk dacht ik nog...wat heb ik goed gedaan?
Is het van de tandarts die ons bedankt dat we klant zijn geworden. Dat ze het zo waarderen dat we voor STONE LAKE DENTAL hebben gekozen en dat ze ons de komende jaren met de beste zorg gaan omringen....ze vroegen ook of onze eerste ontmoeting naar verwachting was gelopen.
Geweldig toch...welke tandarts in Nederland stuurt een persoonlijk geschreven kaartje naar zijn klanten.
Ik moet zeggen dat we geweldig zijn geholpen. De kinderen mochten tv kijken ( die hingen aan het plafond)...voor alle behandelingen waren er wel smaakjes en de flouride behandeling was echt veel beter dan in Nederland (volgens de kinderen). Het was niet vies en je hoefde niet te kwijlen. Ze zijn zo aardig dat je er bijna de rillingen van krijgt en ze zijn heel begaan. De tandarts is hier dus een positieve ervaring geworden....pffffffgelukkig.
We werden ook weer verrast door de geweldige rapporten van onze Gijs en Marijn. Zelfs onze Marijn had voor werkhouding en gedrag een A...waarom belde ze me dan steeds omdat hij zich niet gedroeg......schiet mij maar lek......welk signaal geef je dan af aan een kind. Gelukkig kon Marijn er ook wel om lachen en wist hij wel beter....ik moet wel zeggen dat het de laatste weken echt goed gaat op school....ze vinden het verschrikkelijk maar ze gedragen zich......scheelt moeders weer stress.
Natuurlijk gaan we nog wekelijks naar de foodbank. de waardering is enorm. We werken wekelijks minimaal 400 zakjes weg. Afgelopen maandag stonden we zelfs met onze "baas" in de krant. Als een stukje waardering...... geweldig. Daar kunnen wij Hollanders wel iets van leren. Mensen tonen hier veel waarderingen voor dingen die je doet voor de gemeenschap en spreken dat ook met regelmaat uit. Daar word ik dan weer heel vrolijk van.
Even voor de vrouwen onder ons......ssssst.....ik ben naar de film 50 shades of grey geweest........het viel wel tegen hoor. Christian was lang niet zo knap als in mijn fantasie, zijn lijf daarentegen was niks mis mee....haha.... maar het was wel gezellig.

Oh ja mijn scholen zoektocht. De prive school Notre Dame was niet zo gecharmeerd van mijn verzoek dat onze kinderen Nederlandse les moesten krijgen onder Theology.....had ik ook niet gedacht maar wie niet waagt , wie niet wint.... Ze wilde wel met me in gesprek voor alternatieven. Dat gesprek zou eigenlijk donderdag plaatsvinden maar vorige week vrijdag had ik een gesprek met de directeur curr middle and highschool. Ik heb er een goede deal uit gesleept...denk ik.....Er ligt alleen nog een aanvraag om komend schooljaar Texas History te mogen laten vallen zodat ze nog een wat meer ontspannen vak kunnen kiezen....want ben nou eerlijk...Texas History.....daar hebben onze mannen niet veel aan. Hij moest wel lachen en zei eerlijk: "We zijn ook zo trots op onze staat".....dat vond ik wel aandoenlijk.
Hoop snel iets te horen maar eigenlijk hebben we de keus al gemaakt. We gaan het toch proberen op een public school. Het is een grote school maar dan zitten ze niet altijd bij elkaar in de klas, ze mogen Nederlands onder school volgen, ze krijgen begeleiding op gebied van Engels en Dyslexie en kunnen sporten.....wie niet waagt, wie niet wint en als het echt niet lukt.......dat zien we dan wel weer.
De katholieke school werd een straf voor Gijs en Marijn en voor mij denk ik...zit ik wekelijks al die bijbelversjes met ze uit het hoofd te leren en moet ik ze overtuigen van het feit dat het erg leerzaam is......duhhhhhh
Nood breekt wetten maar je kunt ook te ver gaan.....haha.....kan nog altijd nog.

Wist je dat:

We heel veel zieken hebben gehad. Van 27 graden naar -3 en weer terug naar 20 naar 6...snapt het lijf niets van. Ik ben de enige die daar geen last van heeft gehad.....sterke geslacht?

Gijs zijn kart loopt en dat hij zondag met Patrick naar Lake Wichita gaat om te crossen.

Tijn aan Track is begonnen en dagelijks 3 uur moet trainen. Hij gaat de afstand 1 mile lopen.

Janneke volgend weekend een kamp heeft met haar school. Women versus wild retreat. Hoop dat Jezus haar wat met rust laat. We hebben afgesproken dat we haar komen halen als het niet goed gaat. Ik ga echt met GOD een gevecht aan als hij ons vijf uur laat rijden omdat onze dochter niet happy is......

Ik carnaval heel erg heb gemist en ik mezelf heb gepijnigd door de hele dag omroep Brabant op te zetten en iedereen te bestoken met appjes om te horen hoe leuk het was...hoe stom kun je zijn. Ik geloof dat ik maar moet gaan sparen om volgend jaar erbij te zijn....of misschien is er een gulle gever die me voorziet van een retourtje Oeteldonk.....keep on dreaming zullen we maar zeggen.

We eindelijk een contract aan zijn gegaan met een telefoonmaatschappij die ons de komende jaren een rip uit ons lijf kost.....600 dollar per maand plus de aanschaf van 6 telefoons....tsjingggg.....niet wijs....maar ja de jeugd moet bereikbaar zijn en willen contact met hun Nederlandse vrienden en vriendinnetjes.
Nou ja voor het goede doel dan maar...zucht

Pat eigenlijk nooit iets leuks mee maakt...roept ie vanuit de keuken.
Hij als hobby lampen maakt....ze zijn geweldig.
Hij Janneke regelmatig helpt met haar Bijbelstudie en steeds weer roept dat als GOD erachter komt, hij gaat geloven.

We misschien toch nog op wintersport kunnen omdat de baas heeft aangegeven, dat als er minder wordt gevlogen, er meer mensen op vakantie kunnen. De aanvraag is weer ingediend.....we wachten af.

Tijn al heel veel heeft geleerd over de Amerikaanse geschiedenis.

Ik nu echt even naar de Walmart moet en daarna flink aan de borrel want het is weer weekend...YESSSSSS













Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Wichita Falls

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

30 Juli 2017

Naar HUIS

02 Juli 2017

Weer thuis

21 Juni 2017

Canada

16 Juni 2017

Eindelijk in Canada

12 Juni 2017

Weer op pad
Fam

Sinds 6 augustus 2014 zijn we met ons gezin naar Wichita Falls Texas USA verhuist. De komende drie jaar kun je onze dagelijkse beslommeringen, avonturen, belevenissen volgen.

Actief sinds 17 Aug. 2014
Verslag gelezen: 338
Totaal aantal bezoekers 159882

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: