Evacueren - Reisverslag uit Wichita Falls, Verenigde Staten van Fam Musters - WaarBenJij.nu Evacueren - Reisverslag uit Wichita Falls, Verenigde Staten van Fam Musters - WaarBenJij.nu

Evacueren

Door: Anke Musters

Blijf op de hoogte en volg Fam

21 Mei 2015 | Verenigde Staten, Wichita Falls

Nou we kunnen niet zeggen dat Texas geen uitdaging en avontuur is.
Sinds de overvloed aan regen is zijn de meren die al jaren bijna droog stonden aan het overstromen. De Red river in Oklahoma mondt uit in de Wichita river en die mondt weer uit in het water in onze achtertuin of zoiets.....bottum line is dat de stand van het water zo hoog is dat onze wijk gaat overstromen. De laag gelegen delen van onze wijk had al gehoord vandaag dat ze voor morgen (donderdag) 18.00 uur een ander onderkomen moesten gaan zoeken. De elektriciteit zou worden afgesloten dus mensen mochten niet in hun huizen blijven. Wij zijn lang buiten spel gebleven omdat we in het hoger gedeelte van de wijk wonen.
Fenna en Rick waren de hele avond aan het pakken en plannen te maken terwijl ik lekker met een kopje thee in mijn hottube lag te dobberen.
Toen ik me net in mijn ponnetje had gehesen, Fenna had gesproken ging bij ons de deurbel....
Twee leuke brandweer mannen kwamen ons het goede nieuws brengen. Voor morgenvroeg 8.00 wordt de hele wijk geëvacueerd. Wij zullen geen last hebben van het water maar overal gaat de elektriciteit eruit dus we mogen niet meer in onze huizen blijven....
Oeps.....22.00.....dat wordt inpakken. Voor een aantal dagen kleding en eten in de Fifth Wheel en morgen maar een plekje ergens op een camping gaan zoeken.
Diepvries spullen ergens onderbrengen want een dode ontdooide koe ruikt niet echt lekker na een paar dagen vrees ik....
We weten niet hoe lang het gaat duren omdat men niet weet hoeveel regen er nog gaat vallen. Stomme Texanen...zoveel gebeden dat ze nu alleen maar overlast hebben van het water. Ik ga echt na deze stunt PRAY FOR SUN in mijn tuin zetten.
We houden jullie op de hoogte
Groetjes vanuit flodding Texas.




  • 21 Mei 2015 - 08:18

    Irma:

    O help, wat een gedoe zeg. Nou hopelijk gaat het snel weer goed komen. Succes met alles.

  • 21 Mei 2015 - 08:45

    Hennie :

    Je ziet wel; er is toch meer tussen hemel en aarde !

  • 21 Mei 2015 - 16:07

    Jos Maaike Jort Famke:

    Goede oefening het inpakken voor over twee weekjes zullen we maar zeggen. Geniet van de extra vakantie trip!!! XXX van ons viertjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Wichita Falls

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

30 Juli 2017

Naar HUIS

02 Juli 2017

Weer thuis

21 Juni 2017

Canada

16 Juni 2017

Eindelijk in Canada

12 Juni 2017

Weer op pad
Fam

Sinds 6 augustus 2014 zijn we met ons gezin naar Wichita Falls Texas USA verhuist. De komende drie jaar kun je onze dagelijkse beslommeringen, avonturen, belevenissen volgen.

Actief sinds 17 Aug. 2014
Verslag gelezen: 338
Totaal aantal bezoekers 159886

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: