Een goede start is het halve werk - Reisverslag uit Wichita Falls, Verenigde Staten van Fam Musters - WaarBenJij.nu Een goede start is het halve werk - Reisverslag uit Wichita Falls, Verenigde Staten van Fam Musters - WaarBenJij.nu

Een goede start is het halve werk

Door: Anke Musters

Blijf op de hoogte en volg Fam

31 Augustus 2015 | Verenigde Staten, Wichita Falls

Yes een geweldige week gehad. Maandag eerste schooldag…..6 uur wekker…7.10 in de auto. De tweeling zelf brood gesmeerd en tassen ingepakt…..want dat is de deal als je naar de middelbare school gaat. Moeder is coach….houdt een oogje in het zeil………6.35….allemaal kant en klaar. OKEEEEEEEE het kan dus wel. Gelukkig is er iets van mijn dierbare investering in de jeugd blijven hangen. Eerst Tijn eruit bij Rider High, dan de tweeling op Barwise en Janneke bij Christ….een half uur te vroeg …….maar het is niet anders…….Terug naar Barwise want ik moet zeker weten dat de roosters nu kloppen en Nederlands moet opgestart worden. Wanneer de directeur me ziet worden allerlei mensen aan de slag gezet voor me…….oeps daar is die vrouw weer die veel noten op haar zang heeft…..angst?........Daar is deze cultuur groot mee geworden…..goed bezig dus moeders…..haha. Rooster worden gehaald en besproken. Zit goed in elkaar. Leerkrachten moeten nog overleggen met elkaar over eventuele invulling maar het komt goed wordt mij verzekerd……
Oke….opstarten Nederlands…..dinsdag…eerste dag nog wat rommelig dus misschien niet handig.
Naar huis…..tijd voor mezelf……14.25…Jans ophalen…Tijs ophalen. Naar huis…..eten voorbereiden….16. 35…richting Barwise Gijs en Marijn ophalen. Ze hebben hun eerste Football trainen. Ze zijn laaiend enthousiast over hun eerste schooldag en eerste Football training
Dinsdag….6.00 wekker, 7.10 in auto…Tijn, Janneke, Gijs en Marijn…..8.15 thuis……niet slecht.
Rond 11.00 weer naar school…..Nederlands opstarten…..De directeur komt meteen weer uit zijn kantoor om met me op pad te gaan……computers……in het rekenlokaal. Ze kunnen daar terecht maar de computers zijn nog niet aangesloten en de leerkracht geeft wel les in het uur dat Gijs en Marijn daar zijn……niet handig…….Ik opper het idee om de computers in de bibliotheek te gebruiken…..de directeur vraagt me of ik denk dat die locatie beter is……ehhhhh ja. Rustig, biebjuf in de buurt….niet slecht denk ik……goed plan op naar de bibliotheek.
Leuke juf, meteen behulpzaam en binnen een kwartier zijn de boys aan de slag. Oeps…filmpje laden…..internet te langzaam, sites geblokkeerd…..handig….morgen een nieuwe poging. De rest van de week verloopt het rommelig, wel Texas History, 20 min Nederlands, pauze, weer Nederlands, ESL, pauze, 15 min Ned, …..en vrijdag was het Nederlands onder Texas History en ESL…ofzoiets……snap je….ik niet maar goed….opstartproblemen. Volgende week nog maar even een babbeltje maken.
Tijn heeft een leuke week….enthousiast over voetbal…mag al naar de trainingen van het betere team ….en is blij om zijn vrienden weer te zien. So far so good.
Jans is na een week ziek te zijn geweest eindelijk weer op school. Ligt na drie dagen het hele online onderwijs eruit….behalve bijbel…..heeft god toch weer de vinger in de pap gehad. Balen want nu kan ze niet door en/of vooruit werken en loopt ze nu al op allerlei vakken ontzettend achter. Dit is niet goed voor de gemoedsrust. Hopelijk kunnen ze het in het weekend herstellen en kan ze nog wat bijwerken.
Mijn week…..niet slecht…..Taxi vervoer loopt top……nog tijd gehad voor wat sociale verplichtingen…..international coffee….Texas Welcome…koffie met Tonia….skypen met Ned…wat poetsen….boodschappen….een goed gevulde week.
Natuurlijk geen eerste week zonder ondertekenen en lezen van allerlei formulieren over allerlei uiteenlopende onderwerpen…..het onderteken geeft recht op een 100. Verder schrijven ook de leerkrachten een briefje over hun lessen en regels….ondertekenen geeft weer 100 punten…..elke klas heeft allerlei spulletjes nodig (weinig geld in dit onderwijs)….van tissue doekjes, keukenrol, constructiepapier (extra 100) punten, desinfecterende toerie (extra 100 punten), lijm, stiften…noem maar op….een tasje afleveren met deze spullen levert je tenminste 100 punten op……Het regent 100 punten…….de nekharen schieten me overeind want de kinderen zijn voor dat de school is begonnen al bijna zeker van een A+ op hun lijst….tegen mijn principe om daar aan mee te doen…..Tijn wil het zelf ook niet maar Gijs en Marijn willen ook graag een goede indruk maken ……dus uiteindelijk toch maar de Walmart……daar gaan ze met hun tasjes…..ik zie de 100 punten al glinsteren in hun ogen……aanpassen heet zoiets….grrrrrr
Dan komt Gijs vrijdag thuis….mam ik heb een rekentoets moeten maken en ik had een 30……..laag dus……geeft niet vent. We weten dat het rekenonderwijs niet aansluit.
Maar mam ik kon wel een hoger punt halen maar dat heb ik niet gedaan……Hoezo dan niet…….Jij zegt toch altijd dat je er niets van leert als iemand de antwoorden voor zegt. Ik heb wel gekeken hoe het moest maar ik heb geen goede antwoorden erbij gezet. Dan zien ze dat ik het niet snap…….de schat…….yep dat zeg ik altijd…….even kijken hoe we hier weer een draai aan geven.
De directeur heeft me ook nog belooft om te onderzoek wat het rekenniveau van de kinderen is hier…..wat beheersen ze en wat niet…….Hij zou de STAAR-test erop naslaan. …….ik hoop dat hij komt met een analyse……tot nu toch niets ontvangen….zou donderdag geregeld zijn…..de goede man heeft het druk zullen we maar zeggen……
Het weekend was top. Ik met de Nederlandse meiden de bloemetjes buiten gezet in Dallas en Fort Worth…dat wil zeggen shoppen, eten en……op stap……drinken dus. Geslapen in het Hilton….want als je weg gaat moet je het goed doen zeggen ze wel eens……..en dat hebben we gedaan. What happens in Fort Worth….stays in Fort Worth…… Het was een goodbye weekend voor Nicole. Zij gaat in November terug naar Nederland.
Pat is met de kinderen met de Fifth Wheel naar Dallas geweest. Twee dagen naar het waterpark Hurican Harbor en naar Six Flags om de nieuwe attractie uit te proberen. Moet ook een toppertje zijn geweest…..in ieder geval voor de kinderen. Papa ligt nu uitgeblust op de bank…..heeft een overvloed aan water binnen gekregen in alle hoeken en gaten en heeft flink wat kilometers in de benen. De kinderen zijn weer klaar voor een tweede week school. Het huis werk is gedaan. Niet met heel veel overgave en enthousiasme door onze Marijn maar het is af. Gijs heeft zich laten helpen door Janneke en heeft super zijn best gedaan. Benieuwd wat de komende dagen gaat brengen.




  • 31 Augustus 2015 - 10:18

    Irma :

    Dat gaat helemaal goed komen daar. Hier mogen ze morgen weer naar school. Ben benieuwd.

  • 04 September 2015 - 23:01

    Naomi:

    Goed begin in het halve werk!!
    School is jaar goed begonnen.... Fijn te horen!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Wichita Falls

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

30 Juli 2017

Naar HUIS

02 Juli 2017

Weer thuis

21 Juni 2017

Canada

16 Juni 2017

Eindelijk in Canada

12 Juni 2017

Weer op pad
Fam

Sinds 6 augustus 2014 zijn we met ons gezin naar Wichita Falls Texas USA verhuist. De komende drie jaar kun je onze dagelijkse beslommeringen, avonturen, belevenissen volgen.

Actief sinds 17 Aug. 2014
Verslag gelezen: 442
Totaal aantal bezoekers 159889

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: