Op naar Florida - Reisverslag uit Wichita Falls, Verenigde Staten van Fam Musters - WaarBenJij.nu Op naar Florida - Reisverslag uit Wichita Falls, Verenigde Staten van Fam Musters - WaarBenJij.nu

Op naar Florida

Door: Anke Musters

Blijf op de hoogte en volg Fam

28 December 2015 | Verenigde Staten, Wichita Falls

Iedereen was toe aan een vakantie. Janneke omdat ze het hele (halve) semester zich uit de naad heeft gewerkt. De stress letterlijk haar oren uitkwam en weken heeft geroepen dat het allemaal niet ging lukken…maar guess what..het is gelukt en alles met Straight A’s…doe dat maar eens na. De rest was moe van het vroeg opstaan en de lange schooldagen… weinig stress trouwens….waarom veel doen als je met weinig doen ook B’s en Straight A’s haalt…..lang leven the Public school….begin me toch steeds meer zorgen te maken over het niveau…maar goed dat is een gepasseerd station.
Patrick had gewoon zin in vakantie en ik was moe van het niets doen. De enige dag dat ik veel heb gedaan is de vrijdag voor vertrek. Nog even langs CASA, huisje poesten, Fifth Wheel inruimen, boodschappen doen, eten koken, nog even boodschappen doen…natuurlijk wat vergeten, kinderen op verschillende tijden ophalen….jaja allemaal op 1 dag en om 20.30 zaten we bij Fenna en Rick voor een borrel . Je zou bijna denken hoe is het mogelijk….nou het is eigenlijk een gewone Nederlandse dag toen ik ook nog aan het werk was…dus het valt allemaal mee.
Zaterdagochtend. De laatste belangrijke dingen in de Fifth Wheel; dekbedden, eten, drinken…klaar voor vertrek…..de slides in en gaan……oh ja ik was vergeten welke slide kapot was…….oeps nu helemaal naar de haaien….en bedankt mams en nu?
Eerste reactie Pat….we kunnen niet op vakantie….moet eerst gefixt worden…maandag naar de shop en dan hopen dat ze het snel kunnen maken. NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE…daar gaat onze verdiende vakantie…..zitten we hier twee weken in dit god vergeten Wichita Falls….
Na een kleine nervous break down een moment van common sence….schat we hebben de slide toch niet nodig. We missen alleen wat bewegingsruimte en kastruimte….toch…..onze slaapkamer is nu alleen bed….so…..no big deal…toch? Na wat gepeins bleek dit de oplossing. Yessss toch op vakantie. Tot nu toe nog geen problemen ondervonden…er zijn wat kledingstukken zoek doordat we wat hebben moeten verplaatsen maar ik heb nog niemand in mijn sexy lingerie zien rondlopen dus het valt allemaal wel mee.
Eerste stop was Caddo Lake. Dit ligt aan de oostkust van Texas. Staat al een jaar op mijn verlanglijstje maar is er nog niet van gekomen. Het is daar prachtig, bossen en moerassen met als hoogtepunt met de kano door de swamps op zoek naar krokodillen. We hebben overnacht in een prachtig statepark maar helaas is het varen me door de neus geboord. Er is zoveel water gevallen dat alles is overstroomt….de kano’s lagen vol water te wachten op het zakken van het waterpeil…..balen…wat leuke trails gelopen en even naar het stadje Jefferson….leuk oud stad met allemaal winkeltjes met antiek en junk…..
Maandag door naar de volgende stop. New Orleans….we hebben al bedacht wat we allemaal willen doen. Met een powerpass kunnen we in twee dagen veel zien voor een leuke prijs. Maar deze stop is ons niet gegund. De regen komt met bakken naar beneden. Niet alleen op maandag maar ook dinsdag, woensdag en donderdag…en dan te bedenken dat ik appjes krijg met foto’s …Wichita Falls in de zon uit de wind…33 graden………..en bedankt, rijden we daar zoveel miles voor om hier in de regen te zitten. We besluiten om de volgende dag door te rijden. Dan maar op de terugweg via New Orleans…..hopelijk is het dan wat beter weer.
Dinsdag …het mooie weer is nog ver te zoeken….we besluiten toch te stoppen in Pensecola…Ze hebben daar het Naval Airmuseum….een leuke onderbreking voor een regenachtige dag….en het is binnen….Yippppieeeee
Nog even Pensacola by night en je raadt het al……niets te zien…Down town schijnt het gezellig te zijn maar met regen ziet er alles wat grauw uit dus geen reden om nog langer hier te blijven. Jammer we hadden graag kerst gevierd op het strand…..
Oke volgende stop…we moeten verder Florida in voor mooi weer maar de dagen vliegen en we moeten ook nog terug. Next stop St Marks….Dit ligt aan de kust vlakbij Tallahassee..de hoofdstad van Florida. Oh nee toch niet…het regent nog steeds…..plan B…..Blue Springs state park….een uur noord van Orlanda en 38 min van het strand…..sounds good….helaas na 6 uur rijden vechten de kinderen elkaar de auto uit, is Pat moe van het rijden door de stromende regen en gaan we over op plan C. Silver Springs…..first comes, first serve……17.30 dicht…..dat halen we misschien net….file….plan D…..PYNES PRAIRIE PRESERVE STATE PARK……shit afslag voorbij…dan maar commerciële camping……nee toch terug naar state park……we rijden het park in en wanen ons in een oerwoud….geweldig…..niet op foto vast te leggen. We kijken onze ogen uit. Het is vochtig warm en de muggen vliegen ons om de oren (dat is dan iets minder). Prachtige plek waar mijn mannetje de RV weer zonder problemen indraait. De avond valt….we maken plannen voor de avond. Papa en mama gaan samen uit eten……even een potje eten voor de kids koken en dan op zoek naar een restaurant. Nou restaurant die naam mocht het honk niet hebben. 5 min van het State Park….druk joh…allemaal locals gezellig aan de bier en wijn. Op de voorgevel staat sandwiches, salades, beer and wine…..
De kaart was ruim…………en lekker….ongelooflijk….we hebben wel een uurtje of anderhalf heerlijk samen zitten eten en kletsen….quality time…schiet er vaak bij in…..of hebben wij daar alleen last van.
De volgende dag door naar de kust. Geen camping te krijgen….alles vol of de hoofdprijs. Na lang zoeken vinden we een kleine camping in Welaka. Liggend aan de St John’s river. Een prachtige plek met 12 RV plekken en wat huisje. Een zwembad voor de kinderen en een prachtige vlonder gelegen aan het water….In de zomer is de bar geopend maar nu is het een heerlijke plek om een kopje koffie of borrel te drinken genietend van de stilte van het water of de ondergaande zon.
Het is kerstavond en de surprise avond staat op de planning. We hebben allemaal voor ongeveer 20 dollar cadeautjes gekocht en een rijm gemaakt. Om de avond niet te snel te laten verlopen spelen we het spel handbands. Degene die het juiste woord raadt wat op zijn voorhoofd staat mag een rijm met daarbij horende cadeautjes pakken en aan de eigenaar geven. Het wordt een gezellige avond met leuke, grappige, korte, lange en emotionele gedichten. Met een lach en een traan. Iedereen heeft genoten en heeft leuke cadeautjes gekregen. We sluiten de avond af met een gezellige kerstfilm. De volgende dag na een beperkt maar lekker kerstontbijt op naar het strand van Daytona. Het is prachtig weer. Na een klein uurtje rijden parkeren we de auto…je raadt het al…op het strand. Voor 10 dollar mag je het strand oprijden en al rijdend (10 miles per hour) een plekje zoeken om te parkeren. De kinderen hebben de hele dag in het water gespeeld. Gijs natuurlijk in beperkte mate met twee gebroken armen maar na wat gemopper was het toch ook voor hem een hele leuke dag.
Even lunchen in het dorp en daarna weer een paar uurtjes dollen in het water. Moe en voldaan terug naar de camping. Daar wacht ons natuurlijk ook nog een kerstdiner. Janneke heeft opa Musters heerlijke zalmbonbons in elkaar geflanst, Patrick de heerlijke steaks en moeders de sides (sla, gebakken aardappels en sojabonen)….Buiten aan de picknicktafel met kerstlichtjes in de palmbomen…helemaal mijn idee van kerst. Na een heerlijk diner gezellig samen op de bank wederom een kerstfilm kijken…..nog wat chips, popcorn en m&m’s om de laatste gaatjes te vullen …gewoon zoals het hoort….veul eten tot het zeer doet…LOL.
Jammer om dit plekje weer te verlaten maar volgens de man moeten we aan de terugreis gaan denken. Elke dag een paar uurtjes dan zijn we allemaal happy. Hebben we nog iets aan de middag en vechten de kinderen elkaar de auto niet uit….Ik ben nog lang niet met de terugweg bezig ….het is pas vrijdag….maar goed we zijn volgzaam…Kunnen we niet via St Augustine terug…..iets naar het noorden, nog steeds aan het strand en nog steeds mooi weer…daar kwamen we toch voor. Charmes in de strijd….oke doen we…zoek maar een camping…..ja zoek maar een camping….alles vol of de hoofdprijs…..teleurstelling…dan maar naar de westkant van Florida….we wilde heel graag de manatee zien (zeekoe). Volgens de kenners komen ze naar de koudere wateren in het noorden in deze tijd van het jaar…….waar kun je ze beter spotten dan in het Manatee springs state park (Chiefland). Wederom een geweldige camping …een natuurlijke bron waar de kinderen heerlijk konden zwemmen, met de kano door de Suwannee rivier en een prachtige plek om te kamperen. De zeekoe…helaas die was er niet…te warm…hebben wij weer.
Volgende stop…het is zondag trouwens….nog een hele week te gaan. Ochlockonee River State Park…nog steeds heerlijk weer. Nog even van genieten want vanaf maandag gaat het weer regenen en wordt het kouder…zei ik toch we hadden nog niet aan de terugreis moeten beginnen maar goed…..de wil van de man is wet!!! ..of van de vrouw??…whatever…hoe het uitkomt waarschijnlijk......Gezwommen in de rivier en de golf van Mexico wie kan dat nu zeggen op derde kerstdag…Trouwens in Amerika kennen we maar 1 kerstdag…dat is toch wel erg relaxed moet ik zeggen. Rustig dagje…gehangen in de hangmat, wat spelletjes gedaan en de route voor de komende dagen bepaald. Oh ja en een witte eekhoorn op de foto gezet…erg grappig beestje.
Morgen gaan we verder...week 2 van onze kerstvakantie...wordt vervolgd.

• 28 December 2015 - 09:17

André:

En ja, een beeldend verslag zoals we dat van je kennen. Je begint al behoorlijk te integreren. Het heerlijke verslag is doorspekt met local terms. Naar aanleiding van de berichten op het Nederlandse journaal heb ik idd me dikwijls afgevraagd hoe het weer bij jullie was. Texas werd niet in het rijtje staten van extreem weer genoemd, maar ik wist van jullie vakantieplannen.
    In Nederland niets te klagen aangaande het weer. De schoolvakantie begon al vroeg zodat er van 'kerstsdtress' geen sprake was. De enige stress was het gebrek aan koelkast ruimte omdat de schuur door de belachelijke hoge temperaturen niet als opslagplaats in aanmerking kwam. Had ook zo zijn voordelen : dooreten en geen kliekjes bewaren. Onder die omstandigheden ben ik op mijn best en ik bood ik mij met gulzige graagte aan. Alles schoon op en weer keurig aan de kant. Dat is een hele zorg minder. Je blijft anders zó lang in die rotzooi hangen.
    Voor nu wens ik jullie een goede jaarwisseling. Ook daar verwacht ik weer een heerlijk verhaal over.
    Lieve familie Musters: veel positieve ervaringen voor 2016 gewenst. ('t Liefst enkel positief, maar de realiteit moeten we ondanks onze optimistische instelling niet uit het oog verliezen....)
    HET GA JULLIE GOED!!!
    .....)

• 28 December 2015 - 09:21

Irma:

Nou dat klinkt wel weer super leuk, fijn dat jullie weer een fijne vakantie hadden.blijf er van genieten. En ja nu weer aan de bak.
    Groetjes van ons allemaal .

• 28 December 2015 - 21:26

Martha:

hoi hoi
    Heerlijk vakantie! Goed voor de mens! Bijzonder zeg, met je camper het strand op rijden en daar de nacht doorbrengen.. Dat vergeet je toch nooit weer?.
    Een hele fijne tweede vakantieweek toegewenst! Veel liefs van ons allen.
    ps. mooie foto van die eekhoorn. Nog nooit gezien.