Alweer een leuke week - Reisverslag uit Wichita Falls, Verenigde Staten van Fam Musters - WaarBenJij.nu Alweer een leuke week - Reisverslag uit Wichita Falls, Verenigde Staten van Fam Musters - WaarBenJij.nu

Alweer een leuke week

Door: Anke Musters

Blijf op de hoogte en volg Fam

09 September 2015 | Verenigde Staten, Wichita Falls

En alweer een week voorbij. Alweer een goede week. Nog geen telefoontjes van de directeur dat mijn kinderen zich dis-respectful gedragen, geen telefoontjes omdat de kleding niet klopt......Tijn mag in principe weer alles aan...makkie dus en Gijs en Marijn gaan netjes in DRESSCODE (blauwe. Khaki of zwarte broek met een polo (effen)......kan dus niet veel fout gaan kun je zeggen. Belt Gijs vandaag op of ik leuke kleding...jaja leuke kleding wil brengen want het is vandaag picture day.....ze mogen alles aan als het maar niet te kort is en er geen aanstootgevende teksten op shirts staan.......Natuurlijk breng ik graag leuke kleding zodat ze fatsoenlijk op de foto staan.....helaas zijn de foto's altijd foei lelijk dus daar helpt leuke kleding niet aan.....maar wie niet waagt wie niet wint.
Saaie week eigenlijk dus.....ik heb nog wel wat mailtjes naar de directeur gestuurd met de vraag waar de resultaten van de rekentest blijven en of we live skype lessen kunnen inpassen. Geen reactie natuurlijk........tot ik vanmorgen op school kwam voor de kleding........de probleemgebieden had hij duidelijk. Hij moest nog even concrete voorbeelden erbij zetten anders zouden wij het niet snappen. De schat...goed bezig.
Live lessen was mogelijk maar hij had geen extra ruimte. Hij had een aanvraag liggen voor een extra leerkracht. Zou deze aanvraag niet gehonoreerd worden dan had hij een extra ruimte zo niet dan in de bieb.....Of het internet goed genoeg zou zijn......dat moest ik maar een keer proberen....ik moest nog even een paar dagen geduld hebben...natuurlijk.....
Pat heeft afgelopen week een tripje Washington DC gedaan. Ik had mee gemogen maar ja oppas voor 5 dagen is toch erg lastig.
Een informatie bijeenkomst over het wel en wee in het buitenland. Erg leerzaam en nuttig.
Weekend....lang weekend....Laborday dus lekker maandag vrij. Zaterdagochtend op tijd op pad met de Fifth Wheel. Helaas met z'n vijven. Janneke koos ervoor om thuis te blijven. Teveel huiswerk....ze moest en zou inhalen en vooruit werken. Alle smeekbedes ten spijt......als je god nodig hebt is ie er ook nooit............ze bleef thuis. Auw dat doet pijn. Mijn kleine meisje alleen in een groot huis, drie dagen voor zichzelf zorgen en studeren.......Loslaten heet dat in de volksmond....nou daar ben ik nog echt niet aan toe.......maar ja daar wordt niet om gevraagd.
Fenna was backup en ik heb tig keer op een dag gebeld.....waarschijnlijk werd ze er gek van....nou jammer dan. Bij thuis komst had ze zich prima vermaakt...huiswerk klaar, kamer opgeruimd (op z'n Janneke's.........), brownies gebakken en goed voor zichzelf gezorgd.
Gelukkig hebben we ons ook goed vermaakt. We zaten bij lake Murray in Oklahoma. Ongeveer 2 uur van Wichita Falls. Een prachtig meer met veel watersport mogelijkheden, wat bezienswaardigheden en wandeltrails. Op een half uur rijden zijn de Turner Falls. Natuurlijke watervallen waar ze glijbanen hebben aangebracht. Zag er op het plaatje echt geweldig uit.
Zaterdag bij aankomst bleken ze gesloten. Het was te druk. Vanuit de berg zagen we erg weinig mensen maar wel veel politie...zal wel wat gaande zijn geweest. Toen maar terug naar lake Murray......Yetski huren...
Papa sturen en wij achterop. De kinderen vonden het sick......nieuw woord voor gaaf, cool, geweldig, kicken en andere turbo taal. Ik vond het avontuur achterop toch iets minder sick ehhh LEUK.....de snelheid was nog wel leuk maar stuiterend over de golven en vervolgens scherpe bochten maken vond ik echt mega eng.....volgende keer maar een eigen yetski.....kan ik het wat opbouwen.....Jaja ik weet het ik word oud....bijna 30.....LOL
Na een dagje op het water heerlijk BBQen bij de caravan op het prachtige Statepark. Nog even zwemmen in het meer....borreltje bij de vuurkorf....zonder vuur want het was al heet genoeg en op tijd slapen.
Zondag een nieuwe poging naar Turner Falls.........gelukkig open...druk niet te geloven. Logisch natuurlijk wat het is Laborday maar zo druk....
Mooi...ja....maar niet georganiseerd. Bijna geen parkeerplek te vinden, onvriendelijke mensen bij de kassa.....even 50 dollar afrekenen om binnen te komen.......veel rotzooi want als de Amerikaan (en in dit geval veel Mexicanen) een dagje uit gaat slepen ze tenten, BBQ's, eten drinken en de hele familie mee....Het was alleen al leuk om dat te aanschouwen.
Na een paar uurtjes hadden we het wel gezien. Beter een keer terug gaan in een minder drukke tijd. Fifith Wheel aankoppelen en gaan met dat slagschip. Weer veilig thuis. Jans bij, wij blij.....
Vandaag de eerste American Football wedstrijd van Gijs en Marijn. Wat hadden ze er zin in. Bloedje heet maar ze waren klaar voor de strijd...ik met Tijn op de bank.....heb geen flauw idee hoe het spel gaat maar gelukkig voorzag Tijn me van de nodige info.....ik heb alleen maar korte filmpjes en foto's gemaakt......en op de verkeerde momenten gejoeld natuurlijk......haha......ze hebben verloren met 28 -0.....maar ze hadden goed gespeeld volgens de kenner.
Op naar vrijdag...dan komen opa en oma.....
Op naar zondag want dan is Tijn jarig...14 alweer...hoe bijzonder is dat elke keer weer.
Lotte een dochter van een vriendinnetje van mij zwemt zondag in Den Bosch samen met haar vader voor kanker....fijn dat er nog steeds zoveel initiatieven zijn om deze rot ziekte te bestrijden....en dan is er geen mooiere dag dan 13 september.
Op naar weer een goede week.....zoals Marijn afgelopen week zei.....ja dat lezen jullie goed MARIJN......mam ik vind het zo leuk op school dit kan ik zo nog wel twee jaar volhouden......Geweldig toch.
Oh ja en Janneke heeft de hoogste onderscheiding gekregen die je kunt verdienen op haar school.......ze had de beste punten van haar klas afgelopen schooljaar......Wat een kanjer..maar dat verdient ze ook na zo hard werken.





  • 09 September 2015 - 10:58

    Francien Van Dam:

    Zou het dan toch na al die tijd goedkomen? Nou Anke als dat zo is heb je de strijd toch gewonnen en zijn niet al je inspanningen en slapeloze nachten voor niets geweest. Chapeau!!!!!
    Anke, we hebben sinds deze week ook skippe dus als je zin hebt kunnen we skippen. Hoor het wel.
    Groetjes aan allemaal en een knuffel vanuit Den Dungen.

  • 10 September 2015 - 01:18

    Ans Musters:

    Hallo fam.
    Een heel verslag Anke. Binnenkort zullen we alles eens doornemen.Nog 2 dagen en we zijn bij jullie. We zien er erg naar uit.
    Groetjes opa Hennie en 0ma Ans xxxxxx

  • 15 September 2015 - 20:26

    Martha:

    Veel plezier met (schoon)ouders/opa/oma.
    Leuk verslag!!
    groetjes, Martha

  • 10 Oktober 2015 - 14:49

    André:

    "oppas voor 5 dagen".... 0031622217596!
    Wat knap van Janneke met haar onderscheiding.
    Tijn alweer 14 jaar... Van harte gefeliciteerd.
    En wat heerlijk voor jullie om van Marijn te horen dat hij het (eindelijk) leuk op school vindt!
    ZO DOORGAAN!

    liefs,
    André



Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Wichita Falls

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

30 Juli 2017

Naar HUIS

02 Juli 2017

Weer thuis

21 Juni 2017

Canada

16 Juni 2017

Eindelijk in Canada

12 Juni 2017

Weer op pad
Fam

Sinds 6 augustus 2014 zijn we met ons gezin naar Wichita Falls Texas USA verhuist. De komende drie jaar kun je onze dagelijkse beslommeringen, avonturen, belevenissen volgen.

Actief sinds 17 Aug. 2014
Verslag gelezen: 507
Totaal aantal bezoekers 159802

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: