Alweer een maand voorbij - Reisverslag uit Wichita Falls, Verenigde Staten van Fam Musters - WaarBenJij.nu Alweer een maand voorbij - Reisverslag uit Wichita Falls, Verenigde Staten van Fam Musters - WaarBenJij.nu

Alweer een maand voorbij

Door: Anke Musters

Blijf op de hoogte en volg Fam

22 Maart 2017 | Verenigde Staten, Wichita Falls

En dan is maart ook alweer bijna voorbij. Een maand waarin ik heel veel had willen doen maar op een of andere manier is het er nog niet van gekomen.
Wat heb ik wel gedaan
- De garage opgeruimd en een plek gecreëerd waar we alle spullen voor de garage sale neerzetten.
- Kleding uitgezocht. Toch vervelend om er achter te komen dat je jongens in een half jaar zo hard zijn gegroeid dat ze en nergens meer inpassen en ook hun moeder voorbij zijn. Moet ik me de hele dag op hoge hakken verplaatsen om nog enige indruk te maken op dat “tuig”...he moedertje hoor ik regelmatig voorbij komen.
- De reis naar Alaska uitgezet. We zitten al op 10.000 miles en daar zitten de uitstapjes links en rechts nog niet bij. Gelukkig dat de benzine hier goedkoop is...
- Me ingeschreven om nog wat te gaan invallen op school. Geen idee waarom ik op dat stomme idee ben gekomen maar goed dat kan er nog wel even bij. Een cursus van een uur en verder drie uur papierwerk maar dan heb je ook wat. Ik hoef geen 4 jaar naar school om te kunnen invallen. 10 uur college en een uurtje een online cursus. Ik kon het niet geloven maar het is echt zo…
Wat had ik willen doen?
- Aan mijn fotoboek van drie jaar Amerika willen werken
- De winterkleding willen opruimen
- Muren schilderen die veel geleden hebben de afgelopen jaar
- De tuin blad vrij maken maar als ik me omdraai ligt er weer een mega hoeveelheid en de lang beloofde bladblazer staat nog steeds niet in de schuur….
- Enz, enz
Ik ga echt nog tijd tekort komen en dat als huisvrouw….ongelooflijk wat kun je het toch druk hebben met niets doen…LOL
Oh ja en we hebben de Springbreak overleefd. Maandag doktersafspraken voor de verschillende kwaaltjes van de kinderen. Dinsdag nog een keer naar artsen en CASA café. Deze keer een informatie bijeenkomst over zelfmutilatie. Woensdag een dagje met Janneke, Gijs en Marijn naar de dierentuin in Dallas. Tijn kon niet mee want die had een missie….hij liep nogal wat achter met Nederlands en de consequentie wanneer de achterstand niet was ingehaald, heeft hem doen besluiten thuis te blijven.
Donderdag een dagje rommelen en vrijdag was het voor de boys feest. Mama niet thuis, papa werken dus………………..COMPUTERDAG nou zeg maar COMPUTERWEEKEND. Bij thuiskomst op zondag had vooral Gijs vierkante ogen.
Janneke en ik zijn een weekend samen op pad geweest naar Las Vegas New Mexico. Een aantal weken geleden vond ik een verborgen berichtje op Facebook van een half jaar geleden “ are you my lost friend from Maryland”?
Een bericht van een Amerikaanse waar ik de 15 maanden in Maryland veel mee heb opgetrokken en haar dochter was Janneke haar vriendinnetje. Hoe grappig is dat om elkaar zo te vinden. Dan moet ik toch wel toegeven dat FB best leuk kan zijn. Toen ze doorhad dat we weer in the USA wonen was de afspraak om elkaar te ontmoeten zo gemaakt. Zij in Torrington Wyoming en ik in Wichita Falls Texas. Niet echt om de hoek. Afgesproken om ergens in het midden af te spreken. Vrijdag heen (8 uurtjes rijden) en zondag terug (8 uurtjes rijden). Bijzonder om elkaar weer te zien maar ook wel even wennen. Janneke en haar vriendinnetje hadden niets meer gemeen. Gelukkig was het jongere zusje een erg leuke meid en kon Janneke het daar prima mee vinden. Ach en wat doe je dan…uiteten, kletsen, foto’s uitwisselen, naar de Alpaca/Lama Farm, naar de hot springs, naar de film….Leuk om lekker met Janneke op stap te zijn en bijzonder om na 10 jaar een verloren vriend terug te zien.
De mannen hebben mannendingen gedaan….schieten op de range, schieten in de tuin, ongezond eten, claxon op de grasmaaier bouwen, computeren, veel te laat naar bed en heel laat ontbijten….was heel leuk geloof ik. Tijn had het gevoel dat hij veel had moeten ruimen wat anderen achter hun kont lieten slingeren. Hij was blij dat ik er weer was. Hij had respect voor me gekregen. Haha waar een weekend weg niet goed voor is ……en ik ga over een maandje weer maar dan met Tonia naar San Diego…..wat hebben we het slecht.

Oh ja nog even over de Police Academy. Ik heb zo waar zelf geschoten met een AR15….zo….een niet te misselijk groot ding…..ik stond helemaal te shaken……echt niet mijn ding maar ik heb mijn vijand doorzeeft…..hij was nogal dood zal ik maar zeggen.
Afgelopen maandag kwamen de stoere motoragenten en crash investigation en komende maandag gaan we naar de range….Live shoot, don’t schoot…..
Het is de bedoeling we in een fractie van een seconde bepalen of we de dader moeten schieten of niet. Klein kaliber deze keer…..Nooit verwacht dat ik dit nog ooit zou doen.

En dan is het weer bijna April. Er staan veel leuke dingen op de agenda. Het weer is top en de tijd vliegt. Fenna liet me via de app weten…..nog ongeveer 16 weken......dan zijn we THUIS.






  • 22 Maart 2017 - 09:04

    Andre:

    Druk, druk, druk..... Pas maar op dat je in Nederland niet in een te relaxte ruststand gaat vallen. Goddank ligt Friesland minder ver weg dan 8 uur rijden. Ook veel vrienden en vriendinnen te vinden die naar jullie uitzien. Omdat Facebook bij mij te veel een Spambook werd, heb ik die van de pc verwijderd. Dus via dat medium zul je me niet bereiken....... Persoonlijke WhatsApp, email of sms.
    Heel veel succes met de laatste zaken die 'nog effe' geregeld moeten worden.

    PS. Hoge hakken inruilen voor plateauschoenen. Lijkt me minder vermoeiend of belastend.
    Knuf, Andre

  • 22 Maart 2017 - 09:52

    Tine Jos:

    Lieve allemaal.
    Dank weer voor het verslag. Hebben het met belangstelling gelezen.
    Merken wel dat jullie voor afstanden de Amerikaanse gewoonte hebben overgenomen
    om zo maar 8 uur te gaan rijden en 8 terug in een weekend.
    Maar het is leuk geweest en dat is belangrijk.
    Succes met alles wat loopt.
    Kus voor allemaal.
    Tine Jos

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Wichita Falls

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

30 Juli 2017

Naar HUIS

02 Juli 2017

Weer thuis

21 Juni 2017

Canada

16 Juni 2017

Eindelijk in Canada

12 Juni 2017

Weer op pad
Fam

Sinds 6 augustus 2014 zijn we met ons gezin naar Wichita Falls Texas USA verhuist. De komende drie jaar kun je onze dagelijkse beslommeringen, avonturen, belevenissen volgen.

Actief sinds 17 Aug. 2014
Verslag gelezen: 405
Totaal aantal bezoekers 159832

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: