Nog 14 weken - Reisverslag uit Wichita Falls, Verenigde Staten van Fam Musters - WaarBenJij.nu Nog 14 weken - Reisverslag uit Wichita Falls, Verenigde Staten van Fam Musters - WaarBenJij.nu

Nog 14 weken

Door: Anke Musters

Blijf op de hoogte en volg Fam

20 April 2017 | Verenigde Staten, Wichita Falls

Ik weet niet waar ik moet beginnen want er was heel wat gaande afgelopen weken.
Op 31 maart hadden we een hele leuke middag op het squadron van Patrick. Een collega had voor de hele groep crawfish gemaakt. Een grote pan met aardappels, mais, champignons, citroenen en crawfish (rivierkreeft)....een dik uur staat het lekker te pruttelen en dan gooi je alles op een grote tafel en iedereen kan pakken wat hij wil eten. Erg gezellig. Bij thuiskomst en nog een borreltje met Denen krijgen we een berichtje dat de oma van Patrick is overleden. We wisten al een langere tijd dat het niet goed met haar ging maar het nieuws komt dan toch hard binnen. De keus is snel gemaakt. We gaan naar Nederland en de begrafenis bijwonen. Maandag zitten we in het vliegtuig. een bliksembezoek want zondag 9 april vlogen we al weer terug. Het was een week van uitersten. Dinsdag verrassing bezoekjes aan vrienden in brabant. Erg leuk om die reacties en gezichten te zien. Woensdag even langs bij de hypotheker om alles even op een rijtje te zetten voor onze verbouwplannen. Donderdag nog even lekker met mijn moeder naar de stad. Vrijdag begrafenis....een mooi afscheid van een mooi leven. Oma is 96 geworden. Vrijdagavond ons oude vertrouwde borreltje met Fenna en Rick. Wat was het weer ouderwets gezellig. Fijn om elkaar nog even te zien. Zaterdag wat gekeken bij de voetbalwedstrijden van de neefjes, bezoekje aan vrienden en 's avonds lekker uiteten. Zondag naar huis....
Uitpakken en inpakken want vorige week woensdag ben ik met Tonia naar San Diego geweest voor vier dagen. Mijn cadeautje omdat ik een paar keer per week op haar kleine mannetje pas. Wat hebben we genoten. Wat een geweldige stad. Prachtige winkels met leuke kleding, terrasjes zonder dat de auto's voorbij razen, heerlijk eten, prachtige stranden en mooi weer. Zaterdagavond zijn we gaan stappen. Geen idee waar we naar toe moesten maar al snel werden we aangesproken om een nachtclub binnen te gaan. Gratis ....omdat we vrouw zijn....bij het afdalen van de trap hadden we al het gevoel dat we verrast zouden worden. Het eerste beeld op mijn netvlies waren de billen van een sexy dame die op een blok stond te dansen. Ehhhh misschien niet helemaal ons idee van een avond stappen. We weten niet hoe snel we weer de tent uit moeten rennen.... nog geen blok verder worden we in de volgende nachtclub uitgenodigd. De club van San Diego...muziek voor ieder wat wils.....we laten ons overhalen.....een prachtige tent met Armin van Buuren muziek. Niet echt mijn ding maar goed we geven het een kans. Eerst maar even een cocktail....zo een fortuin lichter maar dan heb je ook wat. We kijken onze ogen uit vooral omdat we het gevoel hebben dat we nogal overdressed zijn. De rokjes zo kort mogelijk en borsten die er bijna uitvallen. In de club lopen ook vele dames die de mannen in boots proberen te krijgen waar bottle service wordt aangeboden. Schijnt bakken met geld te kosten. Wanneer we een tijdje een groep met 30 mannen hebben staan aanschouwen worden we gevraagd om wat te komen drinken. Binnen een paar minuten hebben we heel hard geroepen dat we getrouwd waren en de boot uitgeslopen.....de mannen hadden hele andere plannen met ons.....help ik ben oud.....lol....maar goed een bijzondere ervaring.
Oh ja en ook voor het eerst in mijn leven een uber taxi gebeld....in een Tesla...stoer....chique hoor z'on auto....we waren onder de indruk.....
De kids en manlief hebben ook een leuk weekend gehad. Veel uiteten en mannendingen gedaan....iedereen blij en happy.
We zijn nu al weer bezig met onze volgende trip. Dinsdag 25 april vertrekken we naar Tucson Arizona. Pat moet daar een opfriscursus volgen voor de F16 en wij gaan lekker mee. Janneke blijft bij Tonia omdat ze het druk heeft met de laatste loodjes school. De jongens haal ik van school en krijgen les aangeboden uit Nederland. 5 mei zijn we weer terug want dan komen mijn ouders. 6 mei komen Stefan en Monique ons nog een bezoekje brengen. We kijken erg uit naar hun komst. Zo leuk om te laten zien hoe we hier leven.
16 juni komen de ouders van Patrick. De ouders zijn hier voor de graduation van Janneke op 19 mei. Dit gaat een bijzondere ervaring worden voor iedereen.

Gewoon ter info
- Gijs en Marijn hebben allebei hun STAAR test voor Engels en rekenen gehaald
- Tijn heeft een baantje bij de Majorcabar. Vanaf 12 juli kan hij aan de slag. Hoop dat mijn broer een oogje houdt op zijn kleine neefje.
- Ik ga nog steeds met veel plezier naar the police academy...de gevangenis was ook weer een bijzondere ervaring. Ze lieten ons alle afdelingen zien van de kruimeldief tot de moordenaars en erger....wij zagen hun en zij zagen ons.....scarry
- Ik volunteer van de maand ben geworden bij CASA en vandaag voor de board heb mogen vertellen wat ik de afgelopen 1,5 jaar heb gedaan.
- We genomineerd zijn als volunteers voor de foodbank als Dutchies.....26 april horen we of we hebben gewonnen. Het gewonnen geld 2000$ gaat dan naar de foodbank.
- We prachtige plannen hebben voor ons huisje op de dijk. Nou nog zorgen dat het past in het budget. Een hele uitdaging op zich.
- We nog 14 weken in the States zijn en ons avontuur dan ten einde is.

• 21 April 2017 - 11:26

Tine Jos:

Hallo allemaal. Leuk bericht weer met belangstelling gelezen.
    Dit zal zo ongeveer de laatste worden.
    Veel meegemaakt samen met Tonia. Wel genoten.
    Nu gaat het snel. Vandaag 14 dagen al aan het vliegen.
    Felicitatie voor Gijs en Marijn behalen staartest.
    Voor Janneke succes.
    Liefs Tine Jos

• 21 April 2017 - 15:09

André:

Welja, een paar nachtclubjes..... Stoer. Ik heb nog geen ervaringen met dat fenomeen.
    Veertien weken. De tijd lijkt om gevlogen, vooral dankzij je levendige beschrijvingen. En natuurlijk het feit dat we elkaar in de kerstvakantie weer gezien hebben.
    Vandaag zijn we met onze caravan vertrokken. Negen weken zwerven in la douce France. Weer en sfeer bepalen koers en lengte van ons verblijf. Nooit langer dan eendag de tien en dan door naar de volgende camping. Soms maar 50 of 60 kilometer verderop. Bepaald geen Amerikaanse afstanden....
    Begin juli weer thuis. Optijd voor slotborrel en bbq ( hoop ik) op It Twalûk.

Nog een mooie tijd voor jullie daar!!!! En tot gauw.
    André

• 28 Mei 2017 - 23:02

Paul Daan Jop Lot Nik:

Tuurlijk houdt je broer een oogje in het zeil op zijn kanjer! X