De eerste schooldag zit erop. - Reisverslag uit Wichita Falls, Verenigde Staten van Fam Musters - WaarBenJij.nu De eerste schooldag zit erop. - Reisverslag uit Wichita Falls, Verenigde Staten van Fam Musters - WaarBenJij.nu

De eerste schooldag zit erop.

Door: Anke Musters

Blijf op de hoogte en volg Fam

25 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Wichita Falls

De eerste dag zit er op. De ervaringen zijn wisselend. Janneke heeft een zware dag gehad. Ze is in het diepe gegooid en dat valt niet mee in een vreemd land met een compleet ander schoolsysteem. Haar dag bestond uit het aanhoren van regels, regels en nog eens regels......
- Als je de formulieren die vandaag zijn aangeboden morgen getekend terug brengt krijg je 100 punten (een 10)...makkelijk verdient.
- Je mag maar 1x per zes weken de klas verlaten onder de les. Je moet dan in het bezit zijn van een gangpas. Wanneer je de gangpas in die zes weken niet gebruikt krijg je extra punten voor je toets.
- Je hebt 4 minuten om van klas naar klas te lopen. Het is zo druk in de school en er is veel eenrichtingsverkeer dus het is racen tegen de klok om op tijd te zijn.....maar je mag niet rennen.
- Na een waarschuwing worden meteen je ouders gebeld.
Dit zijn een aantal van de honderden regels die ze hebben verzonnen. Ons meiske had het erg moeilijk vanavond. De tranen zaten hoog en de drempel om morgen weer naar school te gaan is hoog. Ze had ook helemaal geen aansluiting en niemand heeft haar aangesproken of op weg geholpen. We hebben even een mailtje naar school gestuurd om wat hulp te vragen zodat de eerste dagen wat beter verlopen.
De eerste zwembijeenkomst was ook heel bijzonder. Het zwembad is 1 meter diep. Daar wordt de training gehouden. We zijn echt benieuwd hoe dit vorm gaat krijgen.
Tijn was enthousiaster. Zijn rooster kon hij gelukkig in de bibliotheek ophalen. Daarna was de inhoud van de lessen...regels, regels, regels.
Zijn eerste football training was leuk maar zwaar. Niet gewend aan de hitte, veel te weinig gedronken en dus erg misselijk op de bank gelegen.
Tijn had wel wat aansluiting en gaat morgen met frisse moed tegemoet.
Gijs en Marijn waren wel enthousiast. Leuke juf, extra Engelse les gehad (veel te gemakkelijk). Ze hebben moeite met de lange dagen. Een half uur pauze, waarvan 20 min lunch en 10 minuten buiten spelen. De regeltjes zijn ook allemaal stom.
Mijn dag was gevuld met ophalen wegbrengen en een boodschap doen...ook niet echt een dag om over naar huis te schrijven....Al met al een redelijke start. Hoop dat ons Janneke morgen een betere dag heeft.

• 26 Augustus 2014 - 06:33

Monique:

Hi Anke,

Pff wat een georganiseer en geregel.
    Heel veel succes met alles en wij volgen jullie!
    Roland en Monique

• 26 Augustus 2014 - 09:53

Tine:

Lieve allemaal.

Dit is heftig ook voor ons. Nooit leuk om te lezen dat niemand Janneke helpt z'n eerste dag. We zullen vandaag aan Janneke denken en aan Tijn, Gijs en Marijn. Te veel regels. Voor allemaal heel veel succes. Knuffels Tine Jos xxxxxxxx

• 26 Augustus 2014 - 17:48

Irma:

Lieve fam. Musters. Jeetje spannend die eerste schooldag. En niet echt leuk dus om op terug te kijken. Hopelijk gaat het snel wat beter en geeft Janneke wat aansluiting. En ik maar denken dat wij hier veel regels hebben. Nou mij hoor je niet meer hoor. Janneke, Tijn Gijs en Marijn heel veel succes op school. Anke sterkte met het Amerikaanse moederschap. En Pat natuurlijk ook veel succes op zijn werk.
    Liefs Eric, Irma, Jonna e Mila.

• 26 Augustus 2014 - 18:00

Naomi:

Lieve allemaal,
    Een speciale dikke tût en knuffel voor Janneke!!!!! Wennen is het altijd maar zo je Amerikaanse avontuur te beginnen is heel sneu... daar wordt je zeker niet blij van.
    Maar je bent een schat van een meid en het zal zeker niet lang duren voor dat jij ook die aansluiting en vrienden maakt die je verdient!.

Voor de boy's zet um op en veel plezier.......

Dikke tût van ons

• 26 Augustus 2014 - 18:37

Famke:

lieve Janneke jamer dat niemand iets zei teegje. maar je blijf mijn liefe nigt. dike kus famke

kus famke

• 27 Augustus 2014 - 10:07

Opa Hennie En Oma Ans:

Hallo Lieve schatten.
    De eerste schooldag zit erop en voor Janneke niet erg positief verlopen. Maar Janneke jouw kennende je bent iemand die er voor gaat en hopen dat je vlug aansluiting zult vinden. We denken veel aan jullie. Patrick, Anke, Janneke, Tijn, Gijs en Marijn we wensen jullie alle goeds.

Knuffel en dikke kus van opa en oma,xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

• 27 Augustus 2014 - 17:21

Paul Daan Jop Lot Nik:

Hallo lieve familie,

Wat verschrikkelijk om te lezen, we zijn er ook verdrietig door. Hopelijk is het gisteren beter gegaan bij Jans, dat moeten we nog lezen;-) Hou jullie taai en heeeeel veeeeeel succes en liefs!

XXX