Slapeloze nachten - Reisverslag uit Wichita Falls, Verenigde Staten van Fam Musters - WaarBenJij.nu Slapeloze nachten - Reisverslag uit Wichita Falls, Verenigde Staten van Fam Musters - WaarBenJij.nu

Slapeloze nachten

Door: Anke Musters

Blijf op de hoogte en volg Fam

24 Augustus 2015 | Verenigde Staten, Wichita Falls

Slapeloze nachten
De scholen zijn nog niet begonnen en huize Musters is op alle fronten onrustig.
Janneke heeft na een gezegend retreat maandag en dinsdag een goede start gemaakt in haar nieuwe klas…..43 leerlingen maar liefst in Highschool…..vorig jaar 26 of zoiets…..de school is groeiende.
Ze begon maandag al te snotteren…de airco op school staat zo koud…je kunt je er bijna niet op kleden. Buiten vallen de mussen van het dak en binnen zijn ijsberen houtjes aan het sprokkelen. Dinsdagavond voelde ons meiske zich al zo beroerd……keelpijn, enorme hoofdpijn, sinussen verstopt en een irriterend hoestje……de hele nacht niet geslapen…sinds woensdag al thuis van school. Voorhoofdsholteontsteking…flinke luchtwegeninfecties….lang leve de airco….De hele week niets aan school kunnen doen. Hopelijk het weekend wat vooruitgang dat ze school weer wat bij kan werken….
Woensdag moesten Gijs en Marijn hun roosters ophalen…..zouden al mijn gesprekken zijn vruchten af hebben geworpen…….Wij waren er klaar voor…… vaccinatielijst bij ons want zonder de juiste vaccinaties mag je niet naar school en krijg je geen rooster. Bij aankomst werd de lijst niet eens gecontroleerd en kregen we toch onze rooster…haha wat een giller…..nog even wat SPIRIT T-shirts gekocht…die mogen ze de hele week dragen…….lelijk ……doet me elke keer pijn wanneer ik geld aan kleding moet uitgeven waar de nekharen van overeind gaan staan......maar de scholen zijn zo trots op hun T-shirts…ook wel weer erg grappig.
Bij het uitreiken van de rooster zag ik al meteen dat al mijn gesprekken voor niets waren geweest. Het enige wat ze gedaan hadden was Gijs en Marijn verschillende roosters gegeven. TOP zitten ze in ieder geval nauwelijks bij elkaar in de klas. Geen Nederlands op de lijst, HEALTH (wat ze niet hoeven volgen), Pianoles…….geweldig maar niet echt een rustgevende les voor onze Gijs. Ik zie hem de frustratie al op de piano uitkuren als het hem niet lukt en Spaans voor Marijn……natuurlijk drie talen voor een kind met Dyslexie…..lijkt me uitermate geschikt……grrrrrrrrrr
Natuurlijk meteen de eerste beste leerkracht en/of aanwezig personeel aangesproken…….het kwam allemaal goed…..gewoon even langs de office maandag en dan werd het wel geregeld….jaja…..
Toch maar meteen een mail naar de counselor waar we alles mee hebben besproken. Volgende ochtend een reactie. Oh ja….haar schuld ……ze was van baan gewisseld en had de informatie niet besproken met de nieuwe counselor……sorry sorry sorry….ze had mijn mailtje meteen naar haar doorgestuurd…….Ik heb haar vriendelijk bedankt ….gelukkig zag ze de stoom niet uit mijn oren komen….en meteen een email naar de directeur en CC naar mijn “vriendje” bij het schooldistrict gestuurd. De hele nacht niet geslapen. Ik stop zoveel tijd in het communiceren over onderwijs en mijn kinderen en als ik me omdraai ben ik een nummer….een buitenlander die zich niet wil of kan aanpassen….ik weet niet wat ze denken maar het frustreert me enorm.
Donderdag moesten we weer naar school voor het ophalen van de materialen voor American Football….Yep onze boys gaan het ook proberen….wel stoer om ze in die stoere pakken te zien. Gelukkig stond de directeur bij de ingang. Meteen aangesproken en aangegeven waar mijn zorgen liggen. Hij had nog geen mail gelezen en wist van niets. Hij wilde wel tijd maken om vrijdag met me te praten en het op te lossen……Mooi…16.00 ben ik er. Weer een nacht slecht geslapen…wat ga ik zeggen, hoe ga ik hem overtuigen…..gek werd ik in mijn hoofd. Vrijdag 15.30……..
Na een gesprek van een uur moet ik eerlijk bekennen dat het een directeur is met daadkracht en een luisterend oor.
Hij heeft mijn verhaal begrepen en we hebben een rooster kunnen maken waarin het beste van twee werelden in zijn verwerkt. Maar eerst zien dan geloven natuurlijk...zo werkt dat hier. Zaterdag zou hij met zijn counselor het rooster passend maken. Gisteren zou ik een telefoontje krijgen over het rooster zodat ik op tijd op school kan zijn om Gijs en Marijn te helpen om op te starten met Nederlands online. Je raadt het al, geen telefoontje.
Nu maar afwachten hoe de maandag gaat verlopen…..jammer dat mensen hun afspraken niet nakomen dat schept weinig vertrouwen.
Tijn had vrijdag zijn eerste kennismaking. Totaal geen zin in….Tijn wil terug naar Nederland en kan zijn draai moeilijk vinden de laatste tijd. Gelukkig was het een leuke middag en was hij toch ook blij zijn vrienden weer te zien. Hopelijk draait hij bij wanneer de school weer is opgestart.


  • 24 Augustus 2015 - 11:03

    Tine Jos:

    Lieve allemaal.

    Het zal wel gaan suizen in je oren omdat we veel over jullie praten. Maar er komt bij jullie nooit rust in de tent. We wachten af misschien komt het goed als Janneke, Tijn, Gijs en Marijn een paar weken op school zitten. We hopen het. Liefs uit Den Dungen. xxxxxxxx

  • 10 Oktober 2015 - 14:21

    André:

    Wat weer een ongelooflijk en onmogelijk verhaal over die scholen en hun organisatie. Inderdaad om wanhopig van te worden. Ik hoop dat het ('t is nu 10 oktober...) nu draait zoals het behoort te draaien en draaien moet.
    Sterkte met de hele zooi.
    Dikke knuffel, André

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Wichita Falls

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

30 Juli 2017

Naar HUIS

02 Juli 2017

Weer thuis

21 Juni 2017

Canada

16 Juni 2017

Eindelijk in Canada

12 Juni 2017

Weer op pad
Fam

Sinds 6 augustus 2014 zijn we met ons gezin naar Wichita Falls Texas USA verhuist. De komende drie jaar kun je onze dagelijkse beslommeringen, avonturen, belevenissen volgen.

Actief sinds 17 Aug. 2014
Verslag gelezen: 487
Totaal aantal bezoekers 159854

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: