Stoere verhalen. - Reisverslag uit Wichita Falls, Verenigde Staten van Fam Musters - WaarBenJij.nu Stoere verhalen. - Reisverslag uit Wichita Falls, Verenigde Staten van Fam Musters - WaarBenJij.nu

Stoere verhalen.

Door: Anke Musters

Blijf op de hoogte en volg Fam

10 September 2014 | Verenigde Staten, Wichita Falls

Het is pas woensdag en er is zoveel te vertellen. Dus maar even tijd gemaakt, in mijn drukke bestaan, om het te delen.
Volgens mij is het niemand nog opgevallen maar ik heb nog niets geschreven over het 6de lid van ons gezin. De baas zelf, de man dit die avontuur mogelijk heeft gemaakt, De piloot, de vader van onze kinderen, mijn schatje.
Ik heb hem gevraagd zelf wat te schrijven maar ik heb het idee dat daar niet veel van komt. Hij schijnt het nogal druk te hebben. Jaja ook hij heeft het druk met......hoe zal ik het zeggen...mannen-dingen.
In de eerste weken vooral bezig geweest met een zoektocht naar auto's. Een leuk veilig autootje voor de vrouw, veilig en groot genoeg voor vier kinderen. Missie geslaagd. Toen een auto voor het betere werk. Een truck, mannelijk, groot, zwaar en sterk genoeg om een fifth wheel ( lees; hele grote caravan). Uren tot in de late uurtje gezocht naar de truck van zijn dromen. Volgens mij een Ford F250 of zoiets. Het verhaal erachter is dan ook stoer. Niet gekocht van een oud vrouwtje zullen we maar zeggen.
De gesprekken aan de telefoon en het feit dat hij cash moest betalen heeft hem doen besluiten om Rick maar mee te nemen. Samen ben je sterk....behalve wanneer je uitstapt en kennis maakt met een man met een geweer op zijn heupen en een gestoorde vrouw aan zijn zijde die alleen maar kon schelden en haar man het leven zuur maakte. Eind goed al goed. Deal gesloten en snel weer terug van Oklahoma (nou snel, 2 uurtjes) naar Wichita Falls om stoere verhalen te kunnen vertellen en indruk te kunnen maken op de vrouwtjes.
Nou de truck maakt in ieder geval wel indruk. Wat een geluid...net een vrachtwagen. Speeltje van papa en de grootste vriend van de dichtstbijzijnde benzine pomp. In Nederland zou je hem voor 250 euro vol tanken....bingo!
Goed volgende project. De fifth-Wheel....eerst maar even sparen. Wel wat op het oog in Dallas. We wachten af.
Dan maar even een iets kleiner voertuig. Een grasmaaier. Jawel bij ons enorm groot perceel hoort een zitmaaier. Volgens mij zou een paar uur lopen met een handmaaier goed zijn voor de lijn maar nee dat kan niet natuurlijk. En in Den Dungen hebben we toch ook een grote tuin. Komt hij daar ook weer van pas. Hij moet verkoper worden. Want verkooppraatjes heeft hij genoeg. Al meerdere bedrijven gebeld om het gras te maaien maar elke 2/3 weken 75 $ betalen is pijnlijk.
Vandaag samen op pad voor de grasmaaier. Natuurlijk was er veel voorwerk gedaan en kon de deal meteen gesloten worden. Vanavond rijdt hij op zijn nieuwe speeltje door zijn tuin. Wat kan je iemand toch snel gelukkig maken.
Ik denk niet dat ik teveel heb gezegd. Druk met mannen-dingen. Ik blij dat ik dat allemaal niet hoef te regelen. laat mij maar wat leerkrachten vertellen hoe het ook anders kan.
Gisteren het gesprek op de school van Gijs en Marijn. Ik, samen met de directeur, 6 leerkrachten en het hoofd van ESL (English as second language). Zo dat was een duur grapje.
In mijn beste Engels heb ik geprobeerd te vertellen over het systeem in Nederland, de begeleiding in Nederland, het karakter van mijn kinderen en hun leerbehoefte.
Een prettig en goed gesprek en ze zijn zeker bereid om te helpen. Conclusie van het hele verhaal....volgens de juf van Wiskunde.....Amerikaanse onderwijssysteem gaat 50 jaar terug in de tijd. Ik durfde het niet te beamen maar gaf haar ook geen ongelijk. It's different....is wat ik zei...haha.
Ik hoop dat de afspraken die we hebben gemaakt zichtbaar worden de komende maanden. Zoals Pat zei tegen de leerkrachten de afgelopen keer: "geef ze drie maanden". Dit vroegen ze ook aan mij en kinderen. Geef ons drie maanden. Dat lijkt me heel redelijk. Met een goed gevoel naar huis na een gesprek van 2 uur.
Vandaag bij Janneke op school een iets minder goed gevoel. Er leek minder begrip maar we hebben wel naar oplossingen gezocht. Ze hebben geen idee in wat voor cultuurshock kinderen uit Europa komen wanneer ze voet zetten op Amerikaanse bodem.
De counselor bleef hangen in het feit dat er 400 nieuwe kinderen op school zitten en dat ze het allemaal moeilijk hebben. Ja dat snap ik maar ze kennen het systeem, de gewoontes, het zijn AMERIKANEN.......grrrrrrr.
Nou ja we zien wel. De druk is er nu wat af bij Janneke dus ik hoop dat dit bijdraagt aan het gewenningsproces.....en gaat het niet goed dan gaan we op zoek naar een andere oplossing.
Zo..over een uurtje weer aan het werk. Ik heb geluk vandaag. Alleen Janneke ophalen en naar het zwembad brengen. Fenna haalt de boys op en Tijn is ziek. Janneke halen en dan zit de dag erop. Op naar het weekend.





  • 10 September 2014 - 19:52

    Andy :

    Hoi Anke, Patrick en kids! Gelukkig is de grootste druk van de ketel... Hoop echt dat Janneke gauw haar draai vindt! Niet te lang wachten met aankijken hoor... het is wel belangrijk dat ze zich happy voelt.
    En die mannenspeeltjes: als het maar naar benzine, diesel of kerosine ruikt... dan is het goed... maar dat was op de dijk ook al zo! Daar is Patrick dus niets in veranderd?
    Ontzettend leuk ( nou ja leuk... de tranen sprongen me bij jullie eerste week wel in de ogen hoor) om zo op de hoogte te blijven van jullie wel en wee....
    Jeroen heeft volgend jaar de kans om via zijn werk 3 maanden in Amerika stage te lopen... geen idee in welk deel hij terecht gaat komen... we hebben hem gezegd dat we hem komen opzoeken, dat hebben we tenslotte bij Jasper in Rio ook gedaan. Tegen die tijd maar eens kijken hoe de binnenlandse vluchten bij jullie zijn....
    Houden contact! Liefs Paul en Andy

  • 10 September 2014 - 22:56

    Paul Daan Jop Lot Nik:

    Haha, op en top Pat! Fijn dat het gesprek op de school van de boys goed is gegaan! Jammer dat van het onbegrip op de school van Jans. Inderdaad, zoals Andy al zegt, niet te lang aankijken. Ze moet er natuurlijk niet aan onderdoor gaan!
    XXX

  • 10 September 2014 - 23:29

    Andre:

    Stel die lui daar op school een simpele vraag in het Nederlands. Als ze jou dan niet begrijpen wat je zegt, begrijpen ze misschien wel hoe jullie kinderen zich onbegrepen voelen.
    En wat een walhalla voor Patrick. Die moet glunderen van oor tot oor! Heeft er ook nog eens een lief gezin bij. Me dunkt: de hemel op aarde!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Wichita Falls

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

30 Juli 2017

Naar HUIS

02 Juli 2017

Weer thuis

21 Juni 2017

Canada

16 Juni 2017

Eindelijk in Canada

12 Juni 2017

Weer op pad
Fam

Sinds 6 augustus 2014 zijn we met ons gezin naar Wichita Falls Texas USA verhuist. De komende drie jaar kun je onze dagelijkse beslommeringen, avonturen, belevenissen volgen.

Actief sinds 17 Aug. 2014
Verslag gelezen: 766
Totaal aantal bezoekers 159908

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: