Germs - Reisverslag uit Wichita Falls, Verenigde Staten van Fam Musters - WaarBenJij.nu Germs - Reisverslag uit Wichita Falls, Verenigde Staten van Fam Musters - WaarBenJij.nu

Germs

Door: Anke Musters

Blijf op de hoogte en volg Fam

20 September 2014 | Verenigde Staten, Wichita Falls

En ik maar denken dat mijn kinderen zelden ziek zijn....nou we zijn nog geen 6 weken hier of we hebben al oorontstekingen gehad en allerlei virussen. Er heerst hier maagklachten, oorpijn, keelpijn, hoofdpijn ------overal pijn dus. We zijn de week goed begonnen maar dinsdag begon Tijn al aan te geven dat hij niet fit was. Hij wilde natuurlijk perse naar school want er moest een football wedstrijd gespeeld worden. Gelukkig heeft hij deze gewonnen maar je zag al dat hij niet fit was om een goeie wedstrijd te spelen. De daarop volgende dagen heeft Tijn als een dood vogeltje op de bank gelegen. Hij had het vooral erg benauwd en voelde zich misselijk. Vandaag gelukkig weer op de been. Gisteren (vrijdag) even naar school geweest om zijn rugzak en huiswerk op te halen. Werd ik door de office er toch wel even opgewezen dat ik maandag 3 parent-notes in moest leveren voor woensdag t/m vrijdag ziek zijn. Dat ik me ook even moest realiseren dat hij maar 4 notes per semester in mocht leveren. Bij de vijfde dag afwezigheid moesten we voor de rechtbank verschijnen.
Voor de rechter verschijnen omdat hij ziek is....het moet niet gekker worden. Ja maar als ik nu naar de dokter zou gaan en een note van de dokter zou halen dan was het probleem opgelost. Had ik weer 4 parents-notes voor andere onvoorziene omstandigheden. Waarom naar de dokter als elke willekeurige leek kan zien dat hij gewoon een griep onder de leden heeft en tijd nodig heeft om te herstellen. Waarom me weer in allerlei bochten wringen om een afspraak bij een arts te maken die me gaat vertellen wat ik al weet en me vervolgens 100 dollar afhandig maakt en mijn kind vol stopt met medicijnen. WAAROM!!
Het is de law mem.....oh ja even vergeten. Het is de law en discussie heeft geen zin.
Weet je ik gok het erop en anders maar naar de rechter.....ehhh ik niet ....Patrick. Ik heb wel een grote mond maar voor de rechter verschijnen dan ben ik toch even niet thuis.

Marijn had dezelfde symptomen maar dan in mindere mate op woensdag en donderdag. Vrijdag kon die gelukkig weer naar school. Gijs heeft genoten van zijn dagen op school. Lekker rustig zonder zijn broertje op school.

Janneke heeft deze week een gesprek gehad met haar directeur. De klas Engels waar ze in was geplaatst was totaal niet passend. Ze heeft goed kunnen verwoorden wat ze graag wilde. Ze zit nu weer in een andere klas Engels. Nog wel in een basisgroep maar met een meer ervaren leerkracht. Deze man zal haar proberen in 3 maanden klaar te stomen voor PRE-AP(advanced placement). De klas waar ze in is begonnen maar wat door de grammatica nog veel te moeilijk was.
Hopelijk zet dit meer zoden aan de dijk. Ze heeft tijdens de lunch weer gezelschap was een paar meisjes. 1 meisje zit bij haar in het zwemteam.
langzaam lijkt ze haar draai wat meer te vinden maar als we er naar vragen blokkeert ze en wil er niet over praten. Afgelopen week een gesprek gehad over privé- scholen. Een Nederlands gezin heeft kinderen op twee verschillende privé scholen. Donderdag heb ik nog een gesprek met Edufax in Nederland. Deze instantie helpt gezinnen met plaatsing van hun kinderen op scholen in het buitenland.
Daarna is de keus aan Janneke.....
Voor Gijs en Marijn zijn we op zoek naar een sport. Afgelopen week gaan kijken naar ijshockey. Gaaf hoor die kleine manneke's in stoere pakken. Contributie is pittig....700 dollar voor 7 maanden.
Omdat onze mannen nog geen wedstrijden mogen spelen zouden ze de contributie wat aanpassen. Tot op de dag van vandaag nog niets gehoord......jammer.
In de stad is ook een kermis. Na de kermis Uden en Tilburg kon deze er ook nog wel bij. Entree voor de militairen gratis en daarna 3 of 4 dollar per attractie. Het ziet er allemaal oud uit maar het was toch best spectaculair.
Verder nog even naar de kapper, verrassingsfeest voor de verjaardag van Lara en wat garage-sale's bezoeken voor een kantjesmaaier,broodmachine en droger.......
Toch bijzonder als je door het huis van een overleden persoon loopt en daar alles wat je maar kunt verkopen geprijsd is....zelfs een gebruikte zeep in een zeepbakje...hoe luguber.
Zo het wordt tijd voor een borrel.....we wandelen op ons gemak naar Fenna en Rick, lekker BBQen en aan de Apperol en de bacolili.....heerlijk.

  • 21 September 2014 - 13:43

    Paul Daan Jop Lot Nik:

    Ik blijf me verbazen over het schoolsysteem in Texas! Maar je hebt groot gelijk, Pat die kan een rechtzaakje wel aan! Ben benieuwd wat de keus van Janneke wordt. Als ze maar lekker in haar vel komt te zitten, dat is het belangrijkste.
    Wat een super mooie foto van de boys!!! Hebben....!
    En heerlijk dat Pat zich zo thuis voelde op het feest van Fenna, toch iemand die de moeite heeft genomen om die lekkere asperge-ham rolletjes te maken ;-)
    Dikke kus!

  • 21 September 2014 - 13:45

    Andre:

    Och och och och, wat een belachelijke regels. Wat een giga achterdocht. Voor mij althans niet te bevatten. En dan maar geloven dat wij in Nederland aan overheids obesitas lijden. Het kan dus kennelijker nog idioter en gekker.
    Morgen 45. Moet je toestemming aanvragen om dat te mogen vieren?
    Lieve Anke, morgen een gezellige verjaardag! Ik trek er een lekkere whisky op open. Proost op nog heel veel mooie en gelukkige jaren met Patrick en je kinderen. Wat zijn ze/jullie super!
    Lieve groeten,
    Andre

  • 24 September 2014 - 11:02

    Ali:

    Lieve Anke,
    Nog gefeliciteerd met je verjaardag!! 45 worden in zo'n andere wereld lijkt me heel bijzonder. Leuk feestje gehad?
    Mens wat een topsport om alle zaken te snappen en voor elkaar te krijgen. Volgens mij moeten jullie maar vaak even op pad met de truck om lekker uit te waaien.Ik hoop dat Janneke ook snel haar draai zal vinden op (een) school en de boys lekker kunnen gaan sporten net als Tijn!

    Liefs, Ali

  • 25 September 2014 - 19:32

    Taekje:

    Poehhhh,
    Wat een gedoeeee!
    Maar....GEFELICITEERD met je verjaardag nog.
    Zet em op!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Wichita Falls

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

30 Juli 2017

Naar HUIS

02 Juli 2017

Weer thuis

21 Juni 2017

Canada

16 Juni 2017

Eindelijk in Canada

12 Juni 2017

Weer op pad
Fam

Sinds 6 augustus 2014 zijn we met ons gezin naar Wichita Falls Texas USA verhuist. De komende drie jaar kun je onze dagelijkse beslommeringen, avonturen, belevenissen volgen.

Actief sinds 17 Aug. 2014
Verslag gelezen: 516
Totaal aantal bezoekers 159909

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: