Weer een jaartje ouder - Reisverslag uit Wichita Falls, Verenigde Staten van Fam Musters - WaarBenJij.nu Weer een jaartje ouder - Reisverslag uit Wichita Falls, Verenigde Staten van Fam Musters - WaarBenJij.nu

Weer een jaartje ouder

Door: Anke Musters

Blijf op de hoogte en volg Fam

28 September 2014 | Verenigde Staten, Wichita Falls

Deze week stond natuurlijk in het teken van mijn verjaardag....ehhh not dus. Ik had er helemaal geen zin in. Ik zou weer groots uitpakken omdat ik 45 ben geworden. Groot feest met vrienden en familie uit Brabant en Friesland. Helaas was de locatie die ik dit jaar had uitgezocht een beetje uit de richting voor de meesten. Ik zat op mijn verjaardag nogal sneu met een borreltje samen met Patrick op de bank.
Gelukkig ben ik door man en kinderen wel goed verwend. Ontbijtje op bed, een tablet als cadeau en lekker uiteten met z'n zessen (suhsi...mmmmm).
Het voordeel van dit multi media tijdperk is dat niemand je meer vergeet en dat zelfs cadeautjes krijgt van de OTTO, Hallamrk e.d. Komend weekend gaan Fenna en ik samen op pad. Haar cadeautje voor mijn verjaardag. Kijk er nu al naar uit en heb er mega veel zin in.
De kinderen op Janneke na lijken hun draai wat te vinden. Gijs en Marijn beginnen over een week aan hun eerste ijshockeytraining. Op school zijn nog wel wat kleine probleempjes maar die worden door het team prima opgepakt.
Deze week contact gehad met Edufax. Een instantie die helpt met het plaatsen van kinderen op scholen in het buitenland. Omdat we er toch over nadenken om Janneke naar een andere school te laten gaan hebben we ons laten informeren over de privé-scholen. Ook zijn we een avond gaan praten met een Nederlands gezin die hun kinderen ook op deze privéscholen hebben zitten.
Christ academy kwam het beste uit de bus maar het grote nadeel is dat ze maar 27 leerlingen hebben op highschool. De meiden schijnen nogal te lijden aan het Paris Hilton complex....dus ook geen optimale omgeving om contacten te kunnen leggen.
We hebben besloten dat Janneke een dag gaat meedraaien om zelf te ondervinden hoe het is.
Fenna en ik zijn aan het onderzoeken of we een Nederlandse school kunnen oprichten in Wichita Falls. We willen graag Nederlands- en cultuuronderwijs gaan aanbieden en het liefst onder schooltijd. We zijn in de oriënterende fase.
Patrick heeft deze week eindelijk mogen vliegen. Helaas heeft hij zijn vliegtest niet gehaald afgelopen vrijdag dus hij moest het hele weekend aan de studie.....jammer daar ging ons weekend om iets leuks te gaan doen. Gelukkig hebben we ons weekend met Fenna en Rick wel ouderwets in kunnen luiden met lekker en eten drinken.
Met Marijn ben ik deze week ook nog maar even bij de huisarts geweest. De weg was nu duidelijk en met je creditcard word je goed geholpen. 200 dollar later had ook hij een bacterie in zijn oor en vocht achter zijn trommelvliezen. We stoppen dat jong vol medicijnen en dan komt het allemaal weer goed....hoop ik
Oh ja...ik heb me ook even verdiept in de enge beesten waar ze in Wichita Falls voor waarschuwen. Toch fijn als je weet hoe die beestjes eruit zien. Je moet het meest uitkijken voor de spinnen (brown recluse en de black widow) en de ratelslang (vooral de kleintjes omdat ze hun gif niet kunnen doseren.) Gelukkig nog niet gezien en dat wil ik heel graag zo houden.....
De kinderen zijn vandaag lekker aan het spelen met Knex. Ze bouwen een prachtige kermis. Gelukkig eens een dag niet achter de computer.
Tijn is lekker met Rick en Patrick American football aan het kijken. Ik rommel wat in mijn huisje....voorbereiden op een nieuwe week.




  • 28 September 2014 - 22:35

    Paul Daan Jop Lot Nik:

    Fijn dat je iig bent verwend op je verjaardag! Ook fijn dat jullie het zo super kunnen vinden met Fenna en Rick. Heel veel succes met alle plannen en gewoon een hele dikke kus van ons! X

  • 29 September 2014 - 11:39

    Andy:

    Ha ha Anke, ondanks al die social media zijn wij jouw verjaardag dus wel vergeten... sorry! Een beetje druk hier geweest met de verjaardag van mijn moeder... maar alsnog de beste wensen en een fijne tijd!
    Goed idee die Nederlandse School! Je zou om ideeën op te doen en over de opzet eens kunnen skypen met een zus van Paul. Zij heeft een hele tijd terug (mss wel 15 of 20 jaar geleden) een Nederlandse School opgezet in Kaapstad, subsidie gekregen, materiaal gekregen vanuit Nederland etc.... Ze heeft daar ook een hele tijd gewerkt en woont daar nu nog. Als je in contact met haar wilt komen, mail dan maar even... dan regelen we dat!
    Succes met de school van Janneke... !
    Groetjes, Andy

  • 30 September 2014 - 13:01

    Andre:

    Wat beschrijf je het toch weer geweldig en heerlijk. Ogen dicht en je ziet de hele film afspelen.
    In elk geval mooi dat het begint te wennen. Als je 50 wordt ben je weer in ons eigen kneuterige Nederland. Dan kun je alsnog dubbel zo emotioneel groots uitpakken!!! Daar verbleekt mogelijk jullie afscheidsfeest bij.
    Grootse plannen met/voor een prive-schooltje! Jammer dat het zo'n end omfietsen is. O.a. voor het vak Nederlands heb ik in de jaren '80 zes jaar lang de nationale examens geschreven voor de SVEB (Stichting Vakopleiding en Examens in het Bakkersbedrijf.) Idem voor de vakken Handelscorrespondentie, personeelsbeleid en Recht- en Wetskennis.
    Groeten aan allen!
    Andre

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Wichita Falls

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

30 Juli 2017

Naar HUIS

02 Juli 2017

Weer thuis

21 Juni 2017

Canada

16 Juni 2017

Eindelijk in Canada

12 Juni 2017

Weer op pad
Fam

Sinds 6 augustus 2014 zijn we met ons gezin naar Wichita Falls Texas USA verhuist. De komende drie jaar kun je onze dagelijkse beslommeringen, avonturen, belevenissen volgen.

Actief sinds 17 Aug. 2014
Verslag gelezen: 548
Totaal aantal bezoekers 159922

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: