Nieuwe school - Reisverslag uit Wichita Falls, Verenigde Staten van Fam Musters - WaarBenJij.nu Nieuwe school - Reisverslag uit Wichita Falls, Verenigde Staten van Fam Musters - WaarBenJij.nu

Nieuwe school

Door: Anke Musters

Blijf op de hoogte en volg Fam

02 Oktober 2014 | Verenigde Staten, Wichita Falls

De kogel is door de kerk. Janneke gaat naar een andere school. Toen ze maandag totaal apathisch in de auto zat en weer met tranen in haar ogen de auto verliet kon ik het niet langer meer aanzien.
Thuis gekomen heb ik meteen het adres van de Christ Academy opgezocht ...ja ja onze dochter gaat het hogerop zoeken.
Hun missie is:
The mission of Christ Academy is to produce academically well-prepared students who model the character of Jesus Christ.
Holy Christ zie daar maar eens aan te voldoen....
Ik heb al mijn moed bij elkaar geraapt...ik denk dat ik hulp van bovenaf heb gekregen.....en ben zonder afspraak naar de school gereden. Ik werd daar heel vriendelijk ontvangen en de director of admissions was zeer genegen om mij rond te leiden en van informatie te voorzien.
Aan het eind van de rondleiding werd mij wel duidelijk dat Janneke hier zeker moest gaan kijken. Een kleine school, online scholing (dus veel zelfstandig naast individuele begeleiding), betrokken leerkrachten en de wil om leerlingen op een hoger plan te krijgen.
Dinsdag hebben we Janneke thuis gehouden en heeft ze een dagje meegedraaid op school. Bij aankomst hing er een briefje op de deur met Welkom Fam Musters.....toch grappig. Wel even in acht nemend dat ze natuurlijk $ tekens op ons voorhoofd zien staan.
Janneke kwam enthousiast thuis. Ze werd door iedereen erg vriendelijk benaderd en ook door haar klasgenootjes werd ze hartelijk ontvangen.
Toen ik woensdagochtend belde dat Janneke gekozen had voor de Christ Academy zou het in eerste instantie twee weken duren voordat ze op school terecht kon....oeps daar had ik even geen rekening mee gehouden. Maar in mijn beste Engels heb ik het denk ik weten te reduceren tot drie dagen. Ze kon meteen een test maken op het gebied van wiskunde, begrijpend lezen en schrijven. Wij hebben meteen online de aanmelding ingevuld en natuurlijk het inschrijfgeld achtergelaten. Verder hebben we hebben een gesprek gehad met de directeur en hebben ze beloofd dat ze morgen de beslissing nemen of Janneke welkom is. Rider high moet ook nog wat aanleveren maar dat wordt online geregeld (erg vreemd want die weten niet eens dat we naar een andere school aan het kijken zijn). Niet iets om me zorgen om te maken dat werkt altijd zo.....oke?
Als alle formulieren morgen allemaal binnen zijn zou ze in principe vrijdag naar school kunnen. Ik hoop het wel want mijn parent notes zijn morgen op en dan moet ik voor de rechtbank verschijnen omdat ik Janneke te lang hebben thuis gehouden....ehhh ik niet..... Patrick!
Spannend dus allemaal. Ervan uitgaande dat ze onze duizenden dollars, die we moeten betalen, heel hard nodig hebben, wij netjes gekleed de directeur goed te woord hebben gestaan en Janneke super haar best heeft gedaan voor haar tests, het wel goed komt.
Om Janneke's keuze te vieren zijn we lekker gaan uiteten om te vieren dat het een eerste stap in de goede richting is. Hopelijk vindt ze hier haar plekje en vriendinnen.
Ondertussen ook alweer op zoek naar een nieuwe zwemclub voor haar. Donderdagavond moet ze een test zwemmen om te kijken in welk team ze kan. Deze uren tellen weer mee op school. Zo is het plaatje bijna weer rond.

Ondertussen is de voorbereiding voor Halloween in volle gang. De winkels hangen vol en de kinderen surfen elke dag het internet af voor enge kostuums. Gijs had er afgelopen weekend al 1 gevonden en Marijn vond er afgelopen maandag 1 in de Halloweenshop. Ongelooflijk wat hier een geld in omgaat. De meest enge dingen worden gekocht om je huis zo
spooky mogelijk eruit te laten zien. Ons huis is de start van de Trick or treat tocht met Halloween (voor de Nederlanders) dus ik denk dat wij ook nog flink aan de bak moeten om ons huis er eng uit te laten zien.
Marijn heeft het pak van CHUCKY gekocht. Blijkbaar een pop of jongetje die mensen vermoord. Goed niet mijn idee maar vooruit. Ik geloof dat Marijn ook enig spijt heeft van zijn aankoop. Aan het eind van de dag wordt het pak bij ons afgeleverd omdat hij het toch wel eng vindt om het pak in zijn eigen kast te hangen en als klap op de vuurpijl heeft hij al twee nachten nachtmerries omdat hij bang is dat zijn pak en masker tot leven komen.....schattig he....zo stoer maar z'on klein hartje.
Gelukkig moet hij er zelf ook om lachen. Zojuist zijn pak weer trouw ingeleverd in de hoop dat hij vannacht wel lekker kan slapen...de schat.







  • 02 Oktober 2014 - 08:44

    Jos Maaike Jort Famke:

    De zon gaat eindelijk schijnen voor Janneke, ook al is het bijna Halloween. Fijn om te lezen dat de puzzelstukjes nu op zijn plaats beginnen te komen. De kids hebben hier de opening van het nieuwe kids center gehad, en wat denk je pastoor Van Beurden kwam iedereen zegenen. De kids moesten allemaal mee bidden, die van ons (en ongeveer nog 80% van de klasgenootjes) hebben staan kijken van doe even normaal. Wij als ouders hebben toch maar even na vraag gedaan bij de directie wat hiervan de bedoeling was, onze kinderen zitten toch op een openbare school en niet katholiek. Uhhhh ja dat was ook zo maar de kerk hoort nu eenmaal bij de school???? Ook hier in Den Dungen blijven ze met dat soort dingen vasthouden aan de oude gewoontes. Dus Janneke heb je vragen onze kids weten sinds gisteren hoe ze moeten bidden.
    Dikke Kus

  • 02 Oktober 2014 - 11:06

    Hennie En Ans Musters:

    Hallo Lieverds.
    Goed om te horen dat Janneke het op een nieuwe school gaat proberen, fijn dat ze die kans krijgt. We hopen dat ze het daar wel naar haar zin krijgt, maar de geluiden zijn goed. En wat het geloof betreft; och daar went ze wel aan. daar is toch niets mis mee. Tenslotte zijn jullie er in opgegroeid en jullie mogen er toch zeker wezen Hopelijk zijn voor Janneke de nare weken achter de rug. Fijn dat ze die kans krijgt, zowel van jullie als van de school. Janneke zet hem op, we zijn trots op je. Trouwens op jullie allemaal, dikke kus en de zegen van opa en oma.

  • 02 Oktober 2014 - 21:47

    Paul Daan Jop Lot Nik:

    Wat fijn dat Janneke naar een nieuwe school kan en er ook een goed gevoel over heeft! Tjee, worden we toch nog kerkelijk! Gatsie, dat pak van Marijn, dat past toch echt niet bij jou tante Anke! Onze kids vinden het wel vet cool;-)
    Ben blij dat we hier geen Haloween vieren, anders zou Jop helemaal niet meer slapen. Maar jullie iig heel veel plezier en succes voor ons Jans!
    Love you!

    XXX

  • 02 Oktober 2014 - 23:57

    Andre:

    Lieve allemaal,

    Eindelijk rust!? Met stijgende verbazing, iedere keer weer, lees ik over die doorgeslagen schoolregels waar je over vertelt. Wat voor land is dat? (een te diepe zucht....)
    Wat zijn jullie 'vreselijk onverantwoordelijk bezig' als ouders. Nu al alle parent notes verbuikt? Foei Anke! Hoe krijg je het voor elkaar? Handelingsverlegen lijkt me de enige juiste conclusie. Terecht dreigt een gang naar de rechter. Op het schavot ermee. Ontzegging van het ouderlijk gezag. De kinderen groeien op voor galg en rat.
    Het is toch werkelijk niet te bevatten hoe die Amerikanen over opvoeding en welzijn van het kind denken.
    Okay, Christ Academy. Een stukje 'Christ' kan nooit kwaad. Mits (!!!) gedoceerd en met respect voor anders denkenden. Heb uw naasten lief...
    Een hele dikke nuchtere Nederlandse knuffel en voor jullie allen heel veel succes.
    Andre



Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Wichita Falls

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

30 Juli 2017

Naar HUIS

02 Juli 2017

Weer thuis

21 Juni 2017

Canada

16 Juni 2017

Eindelijk in Canada

12 Juni 2017

Weer op pad
Fam

Sinds 6 augustus 2014 zijn we met ons gezin naar Wichita Falls Texas USA verhuist. De komende drie jaar kun je onze dagelijkse beslommeringen, avonturen, belevenissen volgen.

Actief sinds 17 Aug. 2014
Verslag gelezen: 467
Totaal aantal bezoekers 159926

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: