Halleluiah - Reisverslag uit Wichita Falls, Verenigde Staten van Fam Musters - WaarBenJij.nu Halleluiah - Reisverslag uit Wichita Falls, Verenigde Staten van Fam Musters - WaarBenJij.nu

Halleluiah

Door: Anke Musters

Blijf op de hoogte en volg Fam

30 Maart 2015 | Verenigde Staten, Wichita Falls

Nou als wij het verknalt hebben bij GOD dan heeft Janneke het dit weekend ruimschoots goed gemaakt.
Vrijdag vertrok ze met haar klasgenootjes, Mrs Tigert (de beruchte over de top gelovige juf) en twee moeders naar Van in Texas. Een trip van 4 uur.
12.00 uur verzamelen., spullen in de auto's en voor vertrek nog met elkaar bidden. Een grote cirkel en elkaar de hand vasthouden. Iedereen die behoefte had mocht bidden.....Janneke en ik kijken wat rond terwijl iedereen gebogen met het hoofd naar beneden staat. Wat recalcitrante jeugd staat ook wat te gniffelen. De juf start het gebed en nog drie ouders volgen. Eén moeder blijft er bijna 1.....ze gaf de kinderen in GOD's handen omdat hij er beter voor kon zorgen dan wij ouders....nee dat is lekker...geef ik mijn dochter over aan GOD's hand...... en dan komt het goed???? Volgens mij moet degene achter het stuur nog steeds heel goed opletten. Maar goed het gebed is gehoord. De meiden hebben een bijbels weekend gehad en veilig weer thuis. Janneke vond het wel gezellig die 5 uur dat er geen Bijbelstudie gedaan werd. De rest van de tijd zat ze er maar wat bij en was het heel saai.....
Ze heeft het gezellig gehad met de meiden en dat telt.
Wij zijn weer op pad geweest met ons huisje op wielen. We dachten we doen het nog even dunnetjes over. Vrijdag gepakt en na school meteen in de auto op naar Mineral Wells......een dorp 1,5 uur verderop. We stonden op een camping vlakbij een prachtig state park. Ja we zijn veilig aangekomen, geen ongelukken, geen schade en geen lekke banden. Helaas heeft op de terugweg een schildpad het leven moeten laten. Pat zag het te laat. Hij had hem misschien nog kunnen ontwijken met een flinke ruk aan het stuur maar dan had onze caravan in het gras gelegen vrezen we....ook zo sneu....Hij had wel zijn pootje ingetrokken zei Patrick....nee of dat helpt wanneer er 6 ton overheen rijdt....duhhhh
Vrijdag vond alvast het park verkennen want we zouden gaan bergbeklimmen. Helemaal top. prachtige routes in een prachtig gebied. Nog even sterren kijken bij de parkwachter en daarna een lekkere borrel en slapen.
Volgende dag na het ontbijt bepakt en bezakt richting de klimwanden. Uitdagende klimwanden. Het was lang geleden dus de knopen en de regels moesten weer even geoefend worden. Drie routes hebben we gedaan. Helaas was moeders niet echt op volle kracht. Ik moest twee keer opgeven.....gelukkig kwam ik 1 keer wel aan de top...mijn man en kinderen trots....ja je moet wat om me niet af te laten haken.
Maar goed een heerlijke dag...prachtig weer, 30 graden en lekker actief.
Na het klimmen nog even het dorpje in, lekker eten en na een heerlijke borrel lekker slapen. Zondag nog even shoppen en weer naar huis. Janneke kwam om 14.00 thuis en we wilde natuurlijk als eerste getuige zijn van haar verhalen. Thuis gekomen lekker het zwembad in bij Fenna en Rick en natuurlijk BBQen. Het was weer een gezellig weekend.
Morgen komen mijn ouders.....eindelijk na 8 maanden.

  • 30 Maart 2015 - 19:06

    Andre:

    Leg de verantwoordelijkheid in Gods handen en alles komt goed. Daar kan ik je uit mijn Katwijkse periode genoeg over vertellen. Ik heb als leerkracht op een gereformeerde (Katwijk, he. KATWIJK!) er een meer dan ongelooflijke ervaring mee gehad. Meneer de dominee, tevens bestuursvoorzitter van deze grefoschool, troostte onoplettende ouders bij een verdrinkingsgeval van een 2-jarig broertje van een van mijn leerlingen met de woorden: De mens wikt, God beschikt. De Here heeft gegeven, de Here zal nemen. Amen". Afschuiven van verantwoordelijkheid. Lekker makkelijk en 'mooi' als je daar troost uit kunt putten. Het broertje stak elke dag een drukke weg over om met zijn driewielertje bij ons op het schoolplein te fietsen. Talloze keren mijn leerling haar broertje naar huis laten brengen met de boodschap dat de ouders beter moeten opletten. Reden voor mij om met volle overtuiging over te stappen naar het openbaar onderwijs.
    Maar jullie hebben weer een mooie ervaring erbij. Leuke foto's.
    Dikke knuffel,
    Andre

  • 30 Maart 2015 - 22:14

    Tine Jos:

    Lieve allemaal. Bericht weer gelezen. WE ZIEN JULLIE MORGEN.
    Liefs uit Den Dungen.

  • 02 April 2015 - 11:23

    Naomi:

    OMG.... heel veel plezier de komende weken lekker genieten van elkaar!!!!
    Groeten aan je ouders!
    dikke Tût

  • 04 April 2015 - 12:04

    Andre:

    Ter aanvulling: mijn Katwijkse Prins Willem Alexander school stond pal aan het water de Oude Rijn. Tussen het water en onze school lag een grasveldje waar we wel met de leerlingen uit de hogere klassen aan buitengym deden. Er was geen afrastering of iets dergelijks. Je gleed zo van het talluud het water in.
    Het televisie programma 'fiets um erin' bestond toen nog niet. Maar de dominee had kennelijk een vooruitziende blik....

  • 06 April 2015 - 21:34

    Irma:

    Respectvoor Janneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Wichita Falls

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

30 Juli 2017

Naar HUIS

02 Juli 2017

Weer thuis

21 Juni 2017

Canada

16 Juni 2017

Eindelijk in Canada

12 Juni 2017

Weer op pad
Fam

Sinds 6 augustus 2014 zijn we met ons gezin naar Wichita Falls Texas USA verhuist. De komende drie jaar kun je onze dagelijkse beslommeringen, avonturen, belevenissen volgen.

Actief sinds 17 Aug. 2014
Verslag gelezen: 599
Totaal aantal bezoekers 159912

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: