Opa en oma Krijnen - Reisverslag uit Wichita Falls, Verenigde Staten van Fam Musters - WaarBenJij.nu Opa en oma Krijnen - Reisverslag uit Wichita Falls, Verenigde Staten van Fam Musters - WaarBenJij.nu

Opa en oma Krijnen

Door: Anke Musters

Blijf op de hoogte en volg Fam

13 April 2015 | Verenigde Staten, Wichita Falls

31 maart….opa en oma Krijnen komen. Daar hebben we lang naar uitgekeken. Door het slechte weer in Nederland hadden ze al dikke vertraging. In Atlanta missen ze hun aansluiting en staan uren in de rij voor de douane en het overboeken van de reis naar een later tijdstip.
Gijs en Marijn balen omdat ze nu niet eerder van school worden gehaald omdat opa en oma vertraging hebben…..om vervolgens niet mee te mogen omdat opa en oma pas rond 22.00 uur landen….2 uur terug…..01.00 thuis….slecht plan.
Uiteindelijk gaat Patrick niet op pad maar rij ik naar Dallas….ook niet mijn idee want als ik nog nooit ergens geweest ben, ben ik niet z’on held. Gelukkig heb ik drie goede navigatie systemen bij me…Janneke, Tijn en de telefoon. Als dat niet meer gaat lukken.
Na een lange reis zijn daar eindelijk opa en oma…..
Omdat Gijs en Marijn al slapen wanneer we thuis zijn en ’s ochtends opa en oma tijd nodig hebben om bij te slapen gaan we ’s middags lunchen op de school van Gijs en Marijn. Vier stralende gezichten…altijd weer heerlijk om te zien. Opa en oma krijgen een rondleiding en worden aan alle leerkrachten voorgesteld. Zo de eerste vuurdoop gehad.
Op donderdag moest oma meteen aan de slag. Foodbanktijd. Meteen op de foto om binnenkort op de FaceBook pagina te worden geplaatst. Daarna een high tea met de Nederlanders vrouwen……
Het weekend op pad geweest naar de Wichita Mountains. We wilde graag naar het oosten van Texas of noorden van Oklahoma maar het weer was niet echt goed. Dus hebben we het dichter bij huis gezocht. Op een uurtje rijden stonden we op de camping bij de landmacht basis Fort Sill. Prachtige plek en een prachtige basis. De kinderen hadden al snel een speeltuin, basketbalveld en de golfbaan gevonden. De score na twee avonden in de schemer golfballen zoeken is 234 ballen.
Wat doen we ermee? Schoonmaken en verkopen is het plan. In de winkel liggen tweedehandsballen….24 voor 10 dollar….dat kunnen wij dus ook. Moet er eerst wel even wat gepoetst worden. Ben benieuwd of ze er geld van maken.
De eerste dagen kleine tochtjes gemaakt omdat Tijn op de track meet zijn voet overbelast had…..even voor de duidelijkheid, hij is derde geworden……1 mile in 5 min 34 sec…..persoonlijk record.
Op zondag zat het weer (nat en koud) niet mee en hebben we wat spelletjes gedaan, eieren gezocht natuurlijk en rond een uurtje of drie gaan lunchen…..sushi, chinees buffet…..overheerlijk…..eten tot je klapt zou Patrick zeggen.
Maandag was het prachtig weer en de voet was herstellende dus een prachtige trail naar een watervalletje in de bergen. Beetje zwemmen en pootje baden……topdag. Aan het einde van de dag weer terug naar Wichtia Falls.
Opa en oma zijn alweer bijna twee weken hier. Afgelopen week hebben ze te voet Wichita Falls ontdekt. Mijn Nederlandse vrienden komen ze overal tegen. Van ’s morgensvroeg tot eind middag zijn ze op pad…..ik heb er geen kind aan. Aan het einde van de dag gezellig samen eten, wat spelletjes met de kinderen en de dagen vliegen voorbij.
Natuurlijk gaat er geen weekend voorbij dat we niet gezellig borrelen met wat vrienden. Vrijdag mijn ouders kennis laten maken met onze borrel club. Fenna en ik waren ’s middags om vier uur al begonnen en gedurende avond sloot de rest gezellig aan. Zaterdag na de eerste voetbalwedstrijd van Gijs en Marijn (gewonnen met 2-1 met als topscoorder Gijs (2 doelpunten) op weg naar Waurika.
Een plaatsje noordelijk van Wichita Falls.

WAURIKA RATTLESNAKE HUNT

Come for the thrill of Waurika's annual rattlesnake hunt. Activities include carnival rides, games, food vendors, a flea market, thrill show and caravan hunting of Diamondback rattlesnakes. Have a "fantastic" time as you witness snake handlers perform daring and courageous feats in a pit with live rattlesnakes. Have your picture taken with a live Diamondback rattlesnake in the on-site photo booth, or put your taste buds to the test with a helping of deep-fried rattlesnake meat. Snake meat, rattlers and hides will be up for sale.

Een evenement zoals alleen in Amerika plaats kan vinden. Je kijkt je ogen uit. De mensen, de attracties, de ratelsnake show….met de ambulances klaar om gebeten deelnemers naar het ziekenhuis te vervoeren……heel bijzonder.
Het weer was top en het evenement was op en top amusement. Aan het eind van de dag nog lekker met z’n allen uiteten (Rick, Fenna en de kinderen waren er ook bij) en afsluiten met een heerlijke borrel.
Zondag ieder weer zijn eigen ding…opa en oma aan de wandel, kids crossen met de buggy bij het meer en ik op pad voor een tennis outfit. Jawel deze dame gaat sporten……ahhhhh….waar begin ik aan. In een ver verleden heb ik een aantal jaren een tennisraket vast gehouden….toen nog slank, jong en in de bloei van mijn leven was ik vaak te vinden op de baan om indruk te maken op de leuke tennisboys van mijn dorp…ik kan je vertellen dat er wel een paar leuke bij zaten. Nu 30+ jaar later hijs ik me weer een leuk pakje…voelde me meer een cupcake maar goed je moet wat om op te vallen....en ben ik tot de conclusie gekomen dat ik in dat verre verleden nooit goed naar de tennisleraar heb geluisterd of dat ik gewoon geen talent had.
Veel geleerd op mijn eerste les.....echt helemaal top. Een leuke, wat oudere tennisleraar met humor, op zijn tijd een complimentje en goed advies. Ik ga dit werkelijk waar nog leuk vinden ook.

Wist je dat……

Gijs, Marijn en Tijn hebben al een rooster moeten maken op hun nieuwe school .

Pat een nieuwe smoker heeft gekocht en heerlijke zalm, spare ribs e.d. op ons bord kan toveren

We ( ik en de kinderen…Pat kan helaas niet mee) 6 juni naar Nederland vliegen en zondagochtend 7 juni om 08.00 uur op schiphol staan. Zo zin in.

Tijn tijdens het film kijken tijdens de les tot een bijzondere ontdekking kwam….
Wanneer het licht uitgaat tijdens het film kijken dan moeten de jongens en meisjes apart zitten in het lokaal en wanneer het licht aan blijft mogen ze door elkaar blijven zitten………WAT…..waar gaat het over…….

Oma tijdens haar wandeltochten zich afvroeg wat een “piepeliene” was…….nou een pipeline …..wordt ze al dagen mee geplaagd

Daan (jongetje van zeven) mijn moeder oma APPEL noemt

Janneke nog een kleine twee weken nodig heeft om het schooljaar af te sluiten.

We enorm genieten van opa en oma en dat de tijd veel te snel gaat omdat ze 21 april alweer naar huis gaan.

Dat we ook aan het aftellen zijn omdat we uitkijken naar de komst van Janneke haar vriendinnen uit Nederland.









  • 13 April 2015 - 09:39

    André:

    Wat een heerlijk verslag!!! Allemaal positief.
    Tennissen: "toen nog jong, slank en in de bloei van mijn leven". Hallo, waar hebben we het over? Je wilt ons toch niet wijsmaken dat je de afgelopen maanden ineens oud, moddervet en uitgeblust bent geworden? Cupcake... Hoe kom je er bij?! Zo'n complimenteus oudere tennisleraar zou ik me veel eerder zorgen om maken!
    Knuf, groeten en tot het volgende verslag!
    André

  • 14 April 2015 - 13:24

    Jos Maaike Jort En Famke:

    Yeaaaaaaaaaah roepen ze hier, ze zijn in Nederland als het kermis is!!!!! Geniet nog lekker van opa en oma deze week, en we zien jullie snel. XXX

  • 17 April 2015 - 17:12

    Paul Daan Jop Lot Nik:

    Oh oh, ik lees nu het verslag pas! :-( Leuk om te lezen! En ik wilde dat er bij de reactie van André een knopje 'vind ik leuk' zat! Wat kan die man heerlijk schrijven! Inderdaad Anke, hoe durf je over je lijn te praten, kijk naar de rest van de familie (lees: Daniëlle en Maaike)!
    We tellen de weekjes af, eerst Jans, daarna jullie! Heerlijk om elkaar dan weer te zien en te kunnen genieten!!! We missen jullie vreselijk, maar gaan maar gewoon door. Nu het dichterbij komt, wordt het gemis weer erger....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Wichita Falls

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

30 Juli 2017

Naar HUIS

02 Juli 2017

Weer thuis

21 Juni 2017

Canada

16 Juni 2017

Eindelijk in Canada

12 Juni 2017

Weer op pad
Fam

Sinds 6 augustus 2014 zijn we met ons gezin naar Wichita Falls Texas USA verhuist. De komende drie jaar kun je onze dagelijkse beslommeringen, avonturen, belevenissen volgen.

Actief sinds 17 Aug. 2014
Verslag gelezen: 544
Totaal aantal bezoekers 159928

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: