Zomervakantie - Reisverslag uit Wichita Falls, Verenigde Staten van Fam Musters - WaarBenJij.nu Zomervakantie - Reisverslag uit Wichita Falls, Verenigde Staten van Fam Musters - WaarBenJij.nu

Zomervakantie

Door: Anke Musters

Blijf op de hoogte en volg Fam

02 Juni 2016 | Verenigde Staten, Wichita Falls

My worst nightmare came true….Aangehouden door de politie. Ik rijd rustig in een veel te grote auto…truck van manlief door de wijk. Gijs voorin en Marijn achterin. Bij het rechtsaf slaan zie ik de politiewagen rijden. Nog geen meter verder roept Marijn…”mam je wordt aangehouden” Ik denk nog even dat het een geintje is maar de zwaailichten liegen er niet om. Gelukkig geen sirene dat zou helemaal over the top zijn.
Mijn hart gaat tekeer als een gek en in die paar seconde moet ik me bedenken wat ik verkeerd heb gedaan. Ik gaf richting aan, reed niet te hard, gordel om…..geen idee. Oke even rustig worden…raampje open….handen aan het stuur….geen rare bewegingen maken richting het handschoenenkastje….in mijn spiegel zie ik meneer agent (jong mannetje) uit zijn auto stappen. Handen stoer in de zakken, rustig lopend, twee keer op de grond spugend richting mijn auto komen……nog steeds vraag ik me in een razend tempo af wat ik toch in hemelsnaam fout heb gedaan……
Mem…..good afternoon sir….weet u dat uw zoon niet in de gordel zit…..oke…..ik ben niet fout mijn lieftallige zoon die ik al miljoenen keren heb aangegeven dat hij zijn gordel om moet doen is de boosdoener….Ik draai me om en Marijn zit netjes in de gordel. Waarschijnlijk net omgedaan toen hij de politie zag. Meneer agent geeft aan dat mijn zoon oud en wijs genoeg moet zijn om te weten dat hij een gordel om moet. Ik beaam dit natuurlijk meteen. Meneer agent vraagt nog aan Marijn hoe oud hij is…..13 sir. Hij geeft aan dat Marijn geluk heeft want ik krijg de boete……Nou denk ik……ik krijg de boete maar Marijn betaalt van zijn zuur verdiende zakcenten……goede les….hoop ik. De agent kijkt me aan en zegt “ik geef u ook geen ticket, laat dit een waarschuwing zijn”………Thank you sir. Ik denk dat ik op dat moment weer een beetje kleur kreeg. Meneer agent loopt terug naar zijn auto en wij starten de auto…..achter uit de auto hoor ik zacht…”ik doe voortaan altijd mijn gordel om”….Gijs roept enthousiast “Agenten zijn hier best aardig”….ja gelukkig wel. Al rijdend praten we nog even na. Marijn durft ook nog te beweren dat hij vast zat. Een agent stopt ons niet wanneer we niet iets verkeerds doen dus……later bedenk ik me…misschien zat hij in zijn heupgordel en had hij het andere gedeelte achter zijn schouder. Aan de andere kant zit hij vaak niet vast…steeds weer een grote ergernis als we in de auto zitten. Nou ja dan maar de voordeel van de twijfel. We hebben geluk gehad en laat het een goede les zijn.

Het einde van het schooljaar nadert. Ik krijg een uitnodiging om op school te komen van Gijs en Marijn. De counselor wil het 504tje doorspreken. Ja het 504tje….. dit krijg je wanneer je afwijkt van het normale zoals dyslexie, ADHD….allerlei problemen zal ik maar zeggen. Gijs en Marijn zijn 504tjes omdat ze dyslexie hebben en omdat ik vorig jaar extra pauze ingelast wilde hebben in hun lange dagen. En zoals het hier altijd werkt….zit je in een of ander systeem dan kan alles…..nou bijna alles.
Wanneer ik binnen kom heeft hij de papieren voor Gijs voor zich liggen. Of ik het even door wilde kijken. Het is de bedoeling dat alle leerkrachten aangeven op een formulier hoe ze onze jongens hebben begeleid met hun dyslexie. Van de les leerkrachten waren er twee die het formulier hadden ingevuld……ja sorry ze hebben het zo druk in de laatste weken van school…….ja maar dit weten ze toch al het hele jaar……..ja maar het gesprek is zo laat gepland…..oke….
In de samenvatting staat dat ze niet meer in aanmerking komen voor de faciliteiten en in dezelfde zin dat ze wel in aanmerking komen…….ehhhhhh…..oh sorry verkeerde vinkje…..oke…..
Welke faciliteiten hebben ze aangeboden gekregen op het gebied van dyslexie…….
- Teksten worden voorgelezen…..NO…alleen de vragen…..oke wat wil je toetsen…….begrip of technisch lezen? U heeft gelijk maar dat mag niet van de wet….oke…vreemd.
- Langer de tijd voor toetsen: YES
- Verder niets…..oke
Gijs en Marijn hebben een verschrikkelijk handschrift………..ik kan het niet lezen en zijn kunnen het zelf ook niet lezen. De leerkracht schijnt het wel te kunnen lezen want ze krijgen altijd een goed punt…..vreemd. Mijn vraag was of ze projecten op de computer mogen maken. Zo gaat er minder aandacht uit naar het schrijven, kunnen ze lezen wat ze schrijven, herkennen ze eerder gemaakte fouten en het is voor iedereen te lezen….nou dat zou toch prachtig zijn……NO mag niet van de wet. Na nog wat aandringen heeft hij het met veel tegenzin toch op het 504tje gezet. Nu maar hopen dat leerkrachten het lezen anders laat ik de kinderen de volgende keer typen en geef ik een copy van het 504tje mee…..hier staat dat het mag…..lekker puhhhhh
Verder niet veel bijzonderheden. Na een uurtje stond ik buiten met bijna al mijn wensen die ik van te voren had bedacht. YESSSSSSS


Tijn heeft zijn laatste lessen thuis gehad en is klaar. Ongelooflijk dat je in 4 uur les per week 8 weken absentie kunt inhalen. Geen proefwerkweek en geen beruchte STAAR test. Toch door naar het volgende jaar. Made my point.
Wat betreft zijn hersenschudding ; de therapie is klaar, neuroloog is tevreden, toch wat extra medicatie omdat de hoofdpijn nog steeds niet weg is maar het einde komt in zicht. Klaar voor een welverdiende vakantie in Nederland. Zijn koffer stond al een week klaar om ingepakt te worden. Het kon hem niet snel genoeg gaan die laatste dagen.
Als klap op de vuurpijl kregen we een telefoontje van Tijn zijn school. De directeur en de counselor wilde graag Tijn zijn jaarboek komen brengen……nee maar……heeft mijn opmerking in het laatste gesprek toch nog indruk gemaakt……..het gaat niet om doktorsnotes…het gaat niet om nummers…jullie werken met kinderen….enige interesse zou op zijn plaats zijn geweest. Mooi dat ze er iets mee hebben gedaan. Ik kan het niet laten om stiekem te glimlachen…..heeft deze Europese moeder toch maar even geregeld……..LOL.

Donderdagavond……Gijs en Marijn nog naar de dance op school……Paniek het gaat onweren…eerder ophalen…..niets aan de hand…geen onweer gezien…….
Dan maar aan de borrel bij Rick en Fenna. Ze zijn weer terug van een heerlijke vakantie. Even bijkletsen en natuurlijk genieten van elkaar. Nog een maandje dan gaan wij op vakantie en wanneer wij terugkomen zijn zij vertrokken naar Nederland…..SNIK.
Vrijdag Fifth Wheel inpakken en richting Dallas. Zaterdag breng ik samen met Janneke Tijn naar vliegveld. Patrick rijdt met de jongens door naar Austin…Jaja iedereen gaat mee. Geen thuisblijvers deze keer…was toch wat saai.
Het afscheid viel ons manneke zwaar. Eerst van papa op de camping daarna van mij en Janneke op het vliegveld. 14 jaar…alleen die plas over….5 weken zonder papa en mama maar in goede handen bij familie en vrienden. Het komt goed. Hij zij nog mam ik was 11 en toen mocht ik alleen naar de stad en naar de film nu mag ik alleen naar Nederland……groot verschil.
Ik had het er ook erg zwaar mee…..loslaten…..lastig. Maar oh wat gun ik hem deze bijzondere tijd met vrienden en familie. Tijd om naar lang ziek te zijn geweest weer op te laden voor een nieuw jaar…ons laatste jaar. Ik weet ondertussen dat hij veilig is aangekomen en zich heerlijk laat verwennen door de familie.
Het weekend in Austin was te gek. Bij aankomst kregen we vier Nederlandse studenten op bezoek. Zij waren vrijdag al wezen stappen dus dit was de uitgelezen kans om eens heerlijk op stap te gaan.
6th street wordt in de avond afgesloten…geen verkeer.....gezellige barretjes, restaurantjes….geweldig …..weer een Europees momentje…..helaas is alles om 2 uur dicht. We kwamen terecht in de pianobar……leuk publiek en goede muziek…..was echt een top avond.
Zondag lekker met de kinderen Austin door en ’s avonds naar de beruchte brug met zijn miljoenen vleermuizen. Waarom die verrekte beesten pas in het donker op pad gaan en niet iets eerder zodat we het kunnen zien als ze met velen tegelijk de brug verlaten is me een raadsel…..ze zijn zo zwart he.
Maandag op ons gemak terug naar Wichita Falls…….eten bij de HARD 8…..heerlijk BBQ restaurant.

Het is vakantie…zomervakantie……6 weken voordat we zelf op vakantie gaan. Wat gaan we de komende weken doen……geen idee eigenlijk….. in ieder geval nog Nederlands en Rekenen. Vanaf volgende week elke week sporten op school….powerschool, track en 7 on 7 (football). Zijn ze lekker bezig …………..en ze hebben een seizoen pas voor het waterpark……moet goed komen hoop ik.











  • 02 Juni 2016 - 10:45

    André:

    Als ik aan deze kant van de wereld aan The USA denk, dan valt me keer op keer 'de bek' open van ongeloof. Rigide schoolregels, bang en niet empathisch de schoolleiding. En over het miljoenen verslindende Amerikaanse verkiezingscircus van moddergooien met een Trump en een Clinton wil ik het niet eens hebben. Hoe serieus wil je het nemen. Te ......... (?) voor woorden.
    Tuurlijk, er zijn nog zat leuke dingen over. Goddank!
    Wens jullie een hele fijne vakantie in Nederland!!!!
    Pake André.

  • 02 Juni 2016 - 15:53

    Jos Maaike Jort Famke:

    Hoi Lieverds, wat een heerlijke vent is Tijn en wat zijn we blij dat hij er is. Famke kan haar geluk niet op met haar grote neef in de buurt. Knuffelen, kletsen, sporten (op z'n Famke's dus niet heel actief), nog meer kletsen en stoeien (is met Famke ook nog veilig). Jort heeft zijn Playstation maatje gevonden (ja we hebben hier wat regenachtige dagen gehad en dan mag de Playstation aan). Tijn is nu gelukkig ook in het Nederlandse ritme. Hij is ons nieuwe huisje al komen bewonderen en had al gelijk een paar tips aan Jort. Tijn vond dat de Playstation beter op zolder kan staan samen met de TV. Nou slecht plan vond moeders dan hebben we helemaal geen controle meer en zie ik mijn zoon in de winter nog amper. Plan gelijk van tafel, playstation en TV blijven beneden. Zaterdag krijgt Tijn een rondleiding van Famke in de stad i.v.m. het Jeroen Bosch jaar. Ja wie kan er beter uitleggen aan Tijn wie Jeroen Bosch was en hoe het was om in die tijd te leven. Ons kleine smurfje, en Tijn heeft zijn portie geschiedenisles dan ook weer gehad. Nu ga ik weer snel klussen! Kusje van ons allemaal

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Wichita Falls

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

30 Juli 2017

Naar HUIS

02 Juli 2017

Weer thuis

21 Juni 2017

Canada

16 Juni 2017

Eindelijk in Canada

12 Juni 2017

Weer op pad
Fam

Sinds 6 augustus 2014 zijn we met ons gezin naar Wichita Falls Texas USA verhuist. De komende drie jaar kun je onze dagelijkse beslommeringen, avonturen, belevenissen volgen.

Actief sinds 17 Aug. 2014
Verslag gelezen: 373
Totaal aantal bezoekers 159909

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: