Even bijkletsen - Reisverslag uit Wichita Falls, Verenigde Staten van Fam Musters - WaarBenJij.nu Even bijkletsen - Reisverslag uit Wichita Falls, Verenigde Staten van Fam Musters - WaarBenJij.nu

Even bijkletsen

Door: Anke Musters

Blijf op de hoogte en volg Fam

10 Mei 2016 | Verenigde Staten, Wichita Falls

Patrick en vissen is tot voor kort een slechte combinatie. Vele pogingen en kapitalen aan materiaal hebben tot nu toe tot geen overheerlijke vis op de BBQ opgeleverd.
Sinds kort heeft Patrick de Chinese sites (deal extreme, wish e.d.) ontdekt. Van horloges tot computer en tv materiaal tot klimmateriaal elke dag ligt er wel weer iets in de brievenbus. Voor enkele dollars heeft Pat in huis waar hij zo lang naar op zoek is. Horloge 3 dollar….na drie dagen kwam hij er achter dat de horloge toch niet tegen water kon en de knopjes op zijn horloge hadden geen functie….want ze waren nep. Bestellen we toch weer een nieuwe zolang we nog niet weten welke duurzame horloge we weer gaan kopen…..mannenlogica….denk ik….
Ank ik heb een visnet gekocht”” waren de magisch woorden…”nu komt het goed”. Na een aantal weken wachten ligt eindelijk het lang verwachtte visnet in de bus.
Stukje kip erin…touwtje eraan……..volgende ochtend…2 schildpadden en wel 30 kleine visjes…..oeps het werkt. De grootste schildpad past eigenlijk niet door het gaatje maar liet zich niet weerhouden om toch het stukje kip te bemachtigen. Flink wat schade aan het net. Gelukkig laat de doorgewinterde visser zich niet uit het veld slaan. Naald en draad…stukje spare rib……uur later 1 grote vis…een wat kleinere en 20 kleine visjes. Vlug net terug….emmer halen….bij terugkomst grote vis verdwenen…hoe kan dat nu……rits open laten staan. Moet je nooit doen je rits open laten staan…..gelukkig nog een klein Catfish gevangen…schrale troost……
Poging 3 ….ervaring leert ….salami in het net …….aan het eind van de avond een mega blue catfish…net als zijn vorige kleine vriendje haakje in de bek en terug in het water. Houden ze het wel een paar dagen vol. Deze manier van vis bewaren had Pat geleerd van een visser in Florida….moet lukken dus. De volgende ochtend…..vis weg….ontsnapt…..lol…..nu kan hij alleen nog maar stoere verhalen ophangen van een vis die zooooooooooooooooooooo groot was. Maar de toon is gezet….netje weer uit…..schildpad gevangen….leuk maar minder lekker….we wachten af.

Tijn terug geweest naar arts. Reflexen beter maar de arts was nog niet geheel tevreden. Afspraak bij neuroloog. Geen MRI nodig vooralsnog maar nog wel een week thuis blijven. Nieuwe medicijnen om zijn hoofdpijn onder controle te krijgen. Maandag 24 april 08.30 nieuwe afspraak neuroloog.
School gebeld…..zoveel medeleven….NOT…of ik toch wel voor al die weken dokternotes had ingeleverd, of hij zijn huiswerk toch wel bij gehouden had, of ik toch snel de note van deze week wilde brengen, als er geen note was moest ik elke dag bellen om hem af te melden…….zucht……
Medicijnen maken Tijn heel depressief. Tijn ligt dagen te slapen en is nauwelijks aanspreekbaar. Toch maar even de arts bellen. Kan geen kwaad...gewoon doorgaan. Tonia had ondertussen opgezocht dat het medicijn heel veel bijwerkingen had…vooral depressiviteit….joh dat was me nog niet duidelijk. Na 7 dagen waren de medicijnen op. Een paar dagen later was de oude Tijn weer terug. Gelukkig. Nieuwe afspraak neuroloog. Nog geen verbetering. Veel hoofdpijn. Nieuwe medicijnen….voor de bloeddruk. Deze medicijnen schijnen na een aantal weken de hoofdpijn langzaam doen verdwijnen. Nauwelijks bijwerkingen. Toch maar MRI en balans therapie. De MRI was goed geen extra beschadigingen. Gewoon nog steeds rust. Balanstherapie is opgestart. Is zeker nodig.
Na een week of drie ontvang ik een telefoontje van het schooldistrict. Tijn is al zo lang weg van school. Ze willen met me praten. De nekharen gaan alweer overeind staan…..ik hoor niets van school en ineens moet ik me melden bij het schooldistrict. Sceptisch was ik maar uiteindelijk bleek het district een programma aan te bieden voor kinderen die langdurig ziek zijn. In eerste instantie kon Tijn nog niet aan het programma beginnen maar vanaf deze week krijgt hij les thuis .
Een leerkracht komt aan huis (4 uur per week) en in overleg met de leerkrachten wordt er gekeken welke stof ingehaald moet worden. Gelukkig staat hij een hoge B en verwacht school geen problemen. 4 uur per week en dat bedekt al zijn gemiste uren, toetsen e.d…..dat is dan wel weer bijzonder. Zit je in het systeem dan kan alles en zijn ze mega flexibel.
Ga je niet mee in het programma dan is afsluiten van het schooljaar onmogelijk en moet je het jaar over doen……gaan we toch lekker mee in het systeem…
Gelukkig gaat het de afgelopen dagen beter met Tijn. Hij is meer op en de hoofdpijn wordt minder. Eindelijk……de neuroloog gaf vandaag ook aan dat Tijn naar Nederland mag. De druk in het vliegtuig is geen probleem als hij zijn oefeningen maar blijft doen. Wat een opluchting. Dat zou nog wel de grootste domper zijn geweest………
Vanaf ook een gesprek gehad op de school van Tijn over zijn home bound instruction (home scholing)…..ook even mijn ongenoegen geuit wat betreft de betrokkenheid van de school. Niemand die informeert naar hoe het met hem gaat. Alleen maar zorgen over dokterbriefjes en afwezige uren. Mijn zoon lijkt wel een nummer…het eerste telefoontje wat ik krijg is van het schooldistrict….
De adjunct biedt zijn excuses aan….het had zo niet mogen lopen…..weet je wat ik denk…hij meent er geen zak van….dat is hier wel een algemeen ding…gewoon sorry zeggen….je omdraaien en er niets mee doen of van leren….jammer….wat zou het mooi zijn als we openstaan voor ideeën van anderen.
Maar goed ik ben het kwijt….lucht ook op.

Oh ja we hebben ook hier het Koningsfeest gevierd. Vorig jaar was het een top feest. Goede muziek, veel drank, after party bij ons…met kleren en al in het zwembad gesprongen….nog meer drank…studenten die bleven slapen omdat het niet meer naar huis kon…..oeps te gezellig….dat belooft wat dit jaar. Ik had er zin in…..nou….dat was een tegenvaller. We hadden een band met Nederlanders die hier wonen…niet slecht…leuke muziek…ongeveer 45 min. Te grote zaal maar redelijk kunnen versieren…bijna 300 man….maar die stonden buiten. De DJ draaide ontzettend slechte muziek…geen mens op de dansvloer te krijgen…geen sfeer…zelfs een borrel bracht me niet in de stemming. Om 22.00 uur wilde ik al naar huis. Pat wist niet wat hem overkwam. Voor het eerst in zijn huwelijk met mij wilde ik eerder naar huis dan hij…..hij snapte er niets van…..normaal niet naar huis te krijgen. Samen uit samen thuis staat bij ons niet in het woordenboek…..nou toen wel…
Dan thuis nog maar een borreltje met de ouders van Anton (vriendje Janneke). Was veel gezelliger dan het feestje….ach ja het kan blijkbaar niet altijd feest zijn.

Kamperen hebben we ook nog gedaan met Fenna ,Rick, kids , Tonia, Dingeman en kids. De laatste keer met z’n allen want Fenna en Rick zijn nu een maand door Amerika aan het zwerven, komen dan terug om de boel in te pakken en te regelen en vertrekken begin augustus naar huis. Het was voor ons wel een vreemd kampeerweekend. Janneke bleef thuis want ze had teveel huiswerk, Tijn bleef thuis want kon met zijn hoofdpijn nog niets en het was voor hem beter om thuis te blijven en Marijn bedacht op het laatst dat hij een hekel heeft aan vakantie en niet mee wilde….oke….Gelukkig ging Gijs wel mee. Op hoop van zegen dat het thuis goed zou gaan. En dat ging het maar Marijn had nog nooit zón saai weekend gehad…..ik denk dat hij de volgende keer toch maar weer mee gaat. De hele dag mogen computeren is toch niet zo leuk…

Oh ja na alle schade die Pat heeft gereden ben ik ook een keer aan de beurt. Ik dacht even achteruit van de oprit te rijden en dat dacht mijn overbuurman ook (die ik nog nooit had gezien)….we hebben elkaar een kusje gegeven. Leuke manier om elkaar te ontmoeten. Helaas was zijn auto een stuk groter en steviger dan de mijne….hij een klein deukje en achterlicht kapot en bij mij ligt de achterruit eruit en een flinke deuk in de klep…zucht…nou dat moet ik nu elke dag horen en Pat kennende nog in lengte van dagen….

Om mijn verhaal niet te lang te maken nog wat wist je datjes

Wist je dat
- Janneke een leuk Deens vriendje aan de haak heeft geslagen.
- Janneke haar tweede Prom heeft gehad en er prachtig uit zag.
- Janneke haar eerste test voor College heeft gehaald (wiskunde)
- Janneke afgelopen weekend met Patrick naar Houston is geweest voor examen Nederlands en genoten heeft van haar vader/dochter weekend
- Janneke midden in haar finals zit en hopelijk eind van deze week een beetje kan genieten van een paar weken vakantie voordat ze aan Summerschool begint.
- Gijs zijn eerste slang heeft gevild….op een plankje heeft gespannen en heeft laten drogen.
- Gijs en Marijn deze week STAAR test hebben. De test van het jaar waar iedereen helemaal panisch van wordt. Vandaag 2,5 uur test en 4,5 stil zitten tot de school uit is. Niet lezen, niet kleuren…niets ...wat denken ze wel niet….dat zouden ze zelf niet eens vol houden…grrr… Nog een dag en dan is het weer voorbij…gelukkig.
- Tijn morgen het laatste uur even naar de training gaat om gedag te zeggen tegen zijn vrienden. Ze komen niet naar ons dan gaan we maar naar school. Hier kan ik maar niet aan wennen.
- Nog 3 weken dan begint de vakantie van 3 maanden….
- Morgen het 40 graden wordt en woensdag het onweer en de tornado’s weer losbarsten. Zien wat we er nu van mee krijgen.
- Tijn 28 mei naar Nederland vliegt.
- Opa en oma Musters ons nog verrassen met een bezoekje van 14 t/m 28 juni.
- Ik nog een hoop onzin kan bedenken maar het is wel weer genoeg voor deze keer.

  • 10 Mei 2016 - 12:14

    Tine Jos:

    Lieve allemaal. Jullie mail weer gelezen. Altijd gezellig om weer helemaal op de hoogte te worden gebracht.
    Succes voor iedereen. Hopelijk geen tornado's.
    Lieve groetjes uit Den Dungen Tine Jos

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Wichita Falls

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

30 Juli 2017

Naar HUIS

02 Juli 2017

Weer thuis

21 Juni 2017

Canada

16 Juni 2017

Eindelijk in Canada

12 Juni 2017

Weer op pad
Fam

Sinds 6 augustus 2014 zijn we met ons gezin naar Wichita Falls Texas USA verhuist. De komende drie jaar kun je onze dagelijkse beslommeringen, avonturen, belevenissen volgen.

Actief sinds 17 Aug. 2014
Verslag gelezen: 432
Totaal aantal bezoekers 159839

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: