Sneeuwpret en ijsvrij - Reisverslag uit Wichita Falls, Verenigde Staten van Fam Musters - WaarBenJij.nu Sneeuwpret en ijsvrij - Reisverslag uit Wichita Falls, Verenigde Staten van Fam Musters - WaarBenJij.nu

Sneeuwpret en ijsvrij

Door: Anke Musters

Blijf op de hoogte en volg Fam

01 Maart 2015 | Verenigde Staten, Wichita Falls

Eindelijk valt hier dan ook de winter in.....terwijl we eigenlijk toe waren aan het voorjaar dacht men ons van boven nog even te verrassen met ijs en sneeuw.
Nu moet je niet denken dat we compleet zijn ingesneeuwd maar bij een klein laagje sneeuw en strenge vorst raken ze hier compleet in paniek.
Er wordt nauwelijks gestrooid...wat kleine steentjes op de gevaarlijke stukken en er komen af en toe een enkele sneeuwschuiver voorbij die het voor mijn gevoel alleen maar gladder maken maar goed ze doen hun best zullen we maar zeggen.
Omdat de wegen maandag en dinsdag onbegaan waren kregen de kinderen de kinderen ijsvrij....heerlijk...lekker in de pyama, wat spelen en natuurlijk wat extra tijd voor Nederlands online...
Woensdag konden we weer naar school en donderdag was het het 18 graden en zaten we weer lekker buiten in het zonnetje. De voorspellingen voor vrijdag waren heel slecht. Scholen wilde de deuren graag sluiten maar ze mogen de kinderen maar twee ijsvrije dagen geven. Een derde of volgende dag moet aangevraagd worden bij de staat. In de vroege ochtend lag er nog geen sneeuw dus de kinderen gewoon naar school gebracht. Patrick kreeg een mail dat hij thuis mocht blijven vanwege de voorspellingen. Rond 9 uur begon het te sneeuwen...geen grote hoeveelheden hoor maar weer voldoende om de hele stad te ontregelen. Texanen blijven rijden als gekken....hebben geen benul van het gevaar dus ongelukken blijven ook niet uit. Fenna was aan het helpen op school en die liet om 11.00 weten dat de school ging sluiten en dat ze kinderen mee naar huis nam. glibberend is ze naar huis gereden. Janneke was al thuis...is op vrijdag altijd thuis. De school van Tijn konden we niet bereiken. Uiteindelijk liet Tijn weten dat ze naar huis moesten. Schoolbussen reden niet dus ouders moesten komen. Pat is met gevaar voor eigen leven naar school gereden om daar in een complete chaos aan te komen. Auto's stonden tot ver voor de school in de flle. Later bleek dat iedere ouder voor zijn kind moet tekenen bij het ophalen. Verder stond er op het formulier dat het misschien wel een parentnote kon kosten....want ja de kinderen gingen ongeoorloofd weg van school.....ehhhh we moesten ze komen halen omdat schoolbussen niet meer rijden, we moesten ze komen halen omdat de weersomstandigheden heel slecht zijn en het gevaarlijk is om de weg op te gaan.....de stad heeft zijn zaakjes niet op orde en de kinderen worden gestraft.....daar gaan we weer.....angst en dreigcultuur.....we wachten af.....
Bij het thuiskomen bleek Tijn ook nog een Detention Hall te hebben gekregen.....een wat...ja dat dacht ik ook meteen.
Elk semester krijgen alle kinderen 3 passen om geoorloofd door de hal te mogen lopen...voor bijvoorbeeld de WC. Het nieuwe semester is na de kerst begonnen dus drie nieuwe passen...behalve als je leerkracht haar zaakjes niet op orde heeft.
Tijn komt bij Spaans en moet naar het toilet. Juf geeft aan dat ze de nieuwe passen niet heeft en hij dus niet kan gaan. Tijn geeft aan dat hij toch echt nodig moet. Juf geeft aan dat wanneer hij gaat hij de tijd moet inhalen na school....oke...dat moet dan maar denkt Tijn. Hij klokt de tijd dat hij weg is en meldt bij terugkomst 1min45. Juf is streng en zegt hem dat hij maandag 5 min moet nablijven....oke...Aan het einde van de les moet Tijn bij de juf komen omdat hij een briefje moet laten ondertekenen door zijn ouders omdat hij ongeoorloofd door de gangen heeft gelopen.
Excuus me....madam heeft haar administratie niet op orde en mijn kind krijgt straf...nablijven (stelt niets voor maar toch) en wij moeten tekenen......zucht....Pat en Tijn zien er de lol wel van in en Pat tekent met veel plezier het briefje. Als extra mededeling zet Pat er doodleuk op dat hij zijn zoon in het vervolg, wanneer Hallpasses niet aanwezig zijn, het advies geeft in de hoek van de klas te plassen.....
Met zijn telefoonnummer als de leerkracht contact met op wil nemen.....wat een land....Ben benieuwd of we hier nog iets van horen. Morgen moet Tijn het briefje inleveren.
Het weekend stond dus in het teken van de sneeuw. Wegen zijn onbegaanbaar dus we blijven lekker thuis. Spelen in de sneeuw, sneeuwballen gevecht, iglo bouwen en bij kennissen met de grasmaaier met daarachter een slee door de tuin scheuren. Borreltje bij de vuurkorf en het dan langzaam donker zien worden...dat zijn dan wel weer de leuke momenten. Vandaag valt de dooi in dus morgen kunnen we weer normaal naar school. Dinsdag weer 23 graden en de dag daarna weer 3 graden.....ze blijven ons verrassen hier.

• 01 Maart 2015 - 20:20

Tine Jos:

Lieve allemaal. Wat moet je hier mee. Wat een onzin allemaal. Ben benieuwd hoe ze reageren op Patrick zijn briefje. Je kunt er maar beter de lol van inzien. Lieve groetjes uit Den Dungen. Knuffels voor de mannen

• 01 Maart 2015 - 20:21

Andre:

Wat een ziek -, zielig -, kneuterig en sneu schoolklimaat. Alweer zo'n krankzinnig verhaal!
    Je zult toch een Texaan zijn! Niet best.......
    Godzijdank blijven jullie nuchtere Hollanders en beschikken jullie over een normaal functionerend stel hersenen. Be proud to be Dutch!
    lieve groeten,
    Andre

• 02 Maart 2015 - 19:35

Wiebe:

Anke,

Wat kun jij toch leuk schrijven. Steeds met veel plezier lees ik jullie avonturen in The States. Vroeger dacht ik dat series als Dallas en Dynasty niet echt waren maar nu begin ik daar zwaar aan te twijfelen. Was Dallas misschien de eerste Big Brother serie ?

Met het weer bij jullie is het al niet anders, ook zo onvoorspelbaar. Jullie Piet (Paulusma) heeft in ieder geval geen saaie job, en heeft iedere dag wel iets te vertellen. Zijn deze temperatuur schommelingen normaal of komen die voor sinds jullie daar wonen. Hier in Gestel verder alles okay.

Groetjes,
    Wiebe