En dan zijn er ineens ook een paar leuke dingen - Reisverslag uit Wichita Falls, Verenigde Staten van Fam Musters - WaarBenJij.nu En dan zijn er ineens ook een paar leuke dingen - Reisverslag uit Wichita Falls, Verenigde Staten van Fam Musters - WaarBenJij.nu

En dan zijn er ineens ook een paar leuke dingen

Door: Anke Musters

Blijf op de hoogte en volg Fam

10 Oktober 2014 | Verenigde Staten, Wichita Falls

Wat een dag vandaag.
Een drukke dag maar gevuld met leuke momenten. Van het moment dat je op staat tot het moment dat je lekker eten staat te koken.
Vanochtend een rustige start. Patrick had tijd om Tijn en Gijs en Marijn naar school te brengen. Janneke wordt opgehaald door Sven. Een Nederlandse jongen die bij haar op school zit. Om 8.45 in mijn auto op pad naar de voedselbank. Samen met Fenna en Mirjam een paar uur zakjes ingepakt met voedsel voor kinderen van de basisschool die in het weekend nauwelijks iets te eten hebben. Zakjes gevuld met een kleine bakje appelmoes en boontjes, pakje drinken. pakje melk, blikje tomaten, cornflakes, pindakaas, chips en gronala bar.....schrijnend dat dit is wat ze in het weekend eten wat als gezond bestempeld wordt. In 2,5 uur 400 tassen ingepakt. En zoals wij Nederlanders zijn effectief en productief. Ze waren verbaasd over de hoeveelheid werk dat we verzet hadden.
Daarna op pad voor een uitleg over een programma om kinderen met een leesachterstand te helpen. Learn2read. Alles valt of staat hier met vrijwilligers dus ik heb me, om wat bezig te zijn in mijn werkveld, opgegeven om elke week 1 leerling minimaal 1 keer per week 30 min te helpen met lezen. Verbazend dat er zoveel kinderen zijn die niet of nauwelijks tot lezen komen. Gelukkig zijn er ook een heel veel vrijwilligers dat is dan wel weer mooi om te zien.
14.45 Janneke ophalen. Ik heb het meiske al weken niet meer zien stralen maar vandaag kwam ze met een big smile naar me toe rennen. Ze had een papiertje met daarop een beloning voor het harde werken deze week. Vrijdag vrij en volgende week elke dag om 14.00 uit. Ze waren erg trots op haar. Geweldig!!!
Toch even wat anders dan Rider High. Je een klas terug plaatsen als beloning voor het harde werken.
Toen op pad voor het rapport van Tijn. Hij had prachtige cijfers. Engels en American history blijven wat achter maar dat komt de komende maanden wel goed. De andere vakken 8 of hoger en voor sport natuurlijk.......een 10.
Bij thuiskomst zijn mijn nieuwe laarzen binnen die ik heb besteld...ook altijd leuk en het apenpakje van mijn dochter voor Chapelday. Hoop dat ik nog een moment krijg om haar stiekem op de foto te zetten dan deel ik die foto nog met jullie.....
Al met al eindelijk een goede dag en dat geeft energie. Met de muziek van 538 sta ik swingend te koken en dit verhaal te schrijven.... heerlijk.
Op naar de dag van morgen en het weekend.

  • 10 Oktober 2014 - 16:07

    Andre:

    Wat ben je toch een heerlijk open mens! Niet alleen Janneke een big smile, maar ook jij. En dan ondertussen swingend staan te koken. Geweldig!!!
    Groeten,
    Andre

  • 10 Oktober 2014 - 22:18

    Andy:

    Wat heerlijk! Geniet ervan! Fijn weekend!

  • 11 Oktober 2014 - 15:47

    Taekje:

    Zo leuk om dit te volgen. Die school lijkt wel een KERK! Noh, zet em op Janneke!
    Fijn weekend!

  • 13 Oktober 2014 - 22:34

    Martha:

    Ben benieuwd naar dat apepakje van Janneke, maar of ze zich op de foto laat zetten.....?
    Fijn, zo'n lucky day. Hopelijk volgen er nog vele!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Wichita Falls

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

30 Juli 2017

Naar HUIS

02 Juli 2017

Weer thuis

21 Juni 2017

Canada

16 Juni 2017

Eindelijk in Canada

12 Juni 2017

Weer op pad
Fam

Sinds 6 augustus 2014 zijn we met ons gezin naar Wichita Falls Texas USA verhuist. De komende drie jaar kun je onze dagelijkse beslommeringen, avonturen, belevenissen volgen.

Actief sinds 17 Aug. 2014
Verslag gelezen: 547
Totaal aantal bezoekers 159927

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: